10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Verwijder

Carbon documentatie

Ik kan op de site van Apple kan de documentatie van Carbon niet meer vinden, ook XCode weet van niks. kijk ik verkeerd of staat die ergens in een geheim hoekje?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Pieterr

Hm. De links naar de docs doen het niet (op de iPad).

Bijdrager
    johnkeates

Prima te bereiken hier. In mijn XCode staat het zelfs ook correct.

Bijdrager
    Verwijder

heb je ook een routebeschrijving? ik kom niet verder dan http://developer.apple.com/carbon/, als ik op Guides of Reference klik dan loopt het spoor dood. heb jij misschien een oudere Xcode waar Carbon nog wel in de documentatie zit?

Bijdrager
    Pieterr

Wil je nog aan de slag met Carbon, Willemien?

Bijdrager
    Verwijder

nee, maar ik heb nog wel oude dingen in Carbon en laatst was ik op zoek naar “Hoe maak ik een Scripting Addition”. in Extending AppleScript with Coercions, Scripting Additions, and Faceless Background Applications staat Scripting Additions voor Faceless Background Applications dus ik dacht dat die de voorkeur hebben. in het actueel ogende TN1164 Scripting Additions for Mac OS X staat een Skeleton Addition en die gebruikt Carbon. er wordt verwezen naar Apple Event Programming Guide maar die is verdwenen.

Bijdrager
    Verwijder

bij de downloads vond ik “December 2007 Developer Documentation in PDF” (disk image 1,2 GB). het downloaden duurde even maar ik heb nu weer de Carbon-documentatie. het zoekt alleen niet zo lekker.

Bijdrager
    Verwijder

als je het een zoekt vind je het ander.
    bij de preferences van Xcode kon ik “Mac OS X Legacy Library” installeren. Het documentatievenster van Xcode kent nu de Carbon-routines weer en Command-Option-dubbelklik werkt.

Bijdrager
    Pieterr

Bedankt voor het melden!

Er staat blijkbaar ook nog documentatie online, als één grote bak artikelen:
    http://developer.apple.com/legacy/mac/library/navigation/index.html

Jouw methode werkt vast beter.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.