6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    LEXY

Carbon Copy Cloner op Intel?!

Ik gebruikte altijd Carbon Copy Cloner op voor me iMac en iBook, maar CCC is nog niet universal.
    Voordat ik mijn MacBook ga back-uppen, wil ik ff checken bij jullie of deze PPC versie wel goed werkt met Intel en een betrouwbare back-up maakt waarvandaan ik ook kan rebooten.

Bijdrager
    Yaris

Zie http://www.bombich.com/software/ccc.html :

CCC 2.3 is not yet available as a Universal binary, however it does run via Rosetta on the new Intel Macs. A word of caution: Apple currently does not support booting an Intel Mac from an OS installation that came from a PowerPC Mac, and vice versa. Until Apple provides a Universal OS that is capable of booting both architectures, do not clone a PowerPC Mac to an Intel Mac or vice versa. User files, of course, can be copied between the two machines. If you get a new Intel Macintosh, consider using the Migration Assistant to transfer your data to the new machine.

Bijdrager
    Mattnh

Maar heeft iemand wellicht al ervaring opgedaan met CCC en een Intel-machine?

Bijdrager
    LucasX
    ”Mattnh”

Maar heeft iemand wellicht al ervaring opgedaan met CCC en een Intel-machine?

Ik heb een iMac Intel 20inch Dual Core en gebruik nu CCC om m’n ganse harde schijf te copieren naar een externe usb schijf. Dus enkel om een systeem-copie te maken, en dus niet om een extern opstartschijf te hebben.

Dat kopieren verloopt goed, maar de synchronisatie lukt niet (ik krijg enkele foutmeldingen, en er wordt geen data gesynchroniseerd).

Maar toch ben ik op zoek naar een programma die het ganse systeem kan synchroniseren naar een usb schijf, omdat elke dag een backup nemen toch wat tijd in beslag neemt.

Iemand een voorstel ?

Bijdrager
    LEXY

Maar kun je nu wel of niet van die copy opstarten? Heb je dat al geprobeerd?

Bijdrager
    pluche

je kunt dit ook met disk utility: eerst de target disk leegmaken (erase) en dan een restore van je systeem schijf naar de target disk :
    nadien kun je daar van opstarten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.