4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

[Opgelost] Carbon Copy Cloner creëert geen Recovery HD

Mijn interne SSD Sierra probeer ik vandaag opnieuw te clonen voor een backup. De SSD heeft een recovery partitie. Vreemd genoeg creëert CCC geen Recovery HD op het einde. (Het dialoogvenster hiervoor verschijnt niet). De eerste keer begon hij nog met het archiveren van de recovery volume, maar toonde op het einde geen dialoogvenster. De tweede keer begon hij ook niet meer aan het archiveren van de recovery HD. Vreemd genoeg dat hij het wel van een andere SSD met High Sierra. Ik probeerde ook eens van een andere partitie op te starten, maar met hetzelfde resultaat. Weet iemand raad?
    TIA

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Starting with Mac OS X Lion, the macOS Installer creates a new, hidden volume on your startup disk named “Recovery HD”. The primary purpose of the Recovery HD volume is to offer a method to reinstall macOS (Apple no longer distributes the macOS Installer on a DVD). When performing a backup of a macOS volume, Carbon Copy Cloner automatically archives the Recovery HD volume that is associated with the source volume to a disk image. This archive can later be restored to another Recovery HD volume. CCC’s Disk Center also offers the ability to create a new Recovery HD volume on your destination disk.

Note: macOS restricts access to Recovery volumes. You must log in as an admin user to create or modify a recovery volume in CCC.

How do I create a Recovery HD volume on my backup disk?
    With these simple steps:

1. Use CCC to clone your startup disk (or other source volume that contains an installation of macOS) to your backup volume
    2. Select your backup volume in the Volumes section of CCC’s sidebar
      (click the Show Sidebar button in CCC’s toolbar if you do not see CCC’s sidebar)
    3. Click the Recovery HD… button at the bottom of the window
    4. Click the Create Recovery HD button

Desgewenst kun je eerst de bestaande Recovery HD verwijderen van de Destination DIsk.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dank U wel, Night. Dat was een kant en klare oplossing.(y)
    Blijkbaar wordt als je de schijfpartitie wist de recovery HD niet gewist. Ik heb het gezien in de Disk Center.

Moderator
    Night

Dat klopt; dat is nl. een aparte partitie, die standaard niet gemount, en daardoor dus onzichtbaar is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.