One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Carbon Copy Cloner Backup klopt niet

Carbon Copy Cloner Backup klopt niet

Profielfoto van Beech

Beech op 11 september 2017 #

Dagelijks maak ik met Carbon Copy Cloner een backup van mijn iMac. De laatste maanden wordt er in _CCC SafetyNet elke dag ongeveer 14 GB opgeslagen terwijl ik vaak mijn iMac nauwelijks gebruikt heb. Kijk in dan in een folder dan blijkt er bij mijn gebruikersnaam praktisch die 14 GB te staan, maar open ik de folder dan gaat het maar om enkele honderden MB’s, meestal uit de Foto-bibliotheek. Waar bestaan die GB’s uit ? Want SafetyNet beslaat wel een flink deel van mijn backup-schijf. Ik heb onlangs een paar maanden verwijderd (totaal 700 GB). Weet iemand wat hier speelt ?

Profielfoto van Beech

Beech op 12 september 2017 #

Bedankt @cursor. Dat vergt wat leeswerk en studie.

Profielfoto van Kleintje

Kleintje op 13 september 2017 #

Waarom gebruik je niet iets zoals Backblaze? Hoef je nergens over na te denken en gebeurt backup continue.

Of gewoon via Time Machine?

Gewoon puur interesse hoor. Geen oordeel:-)

Profielfoto van Beech

Beech op 13 september 2017 #

TM gebruik ik ook, op mijn Mac Mini nooit problemen met CCC, tot voor enkele maanden ook niet op mijn iMac.

Profielfoto van Beech

Beech op 14 september 2017 #

Het leeswerk heeft niets bruikbaars opgeleverd. Ik zal binnenkort een screenshot plaatsen.

Profielfoto van McPim

McPim op 14 september 2017 #

Als je ook TM gebruikt, waarom zet je SafetyNet dan niet uit en laat CCC een ‘gewone’ 1 op 1 backup maken?

Profielfoto van Beech

Beech op 15 september 2017 #

Voorbeeld van het probleem: als ik “users” open krijg ik de tweede afbeelding, zeker geen 13,86 GB.
2McPim: natuurlijk kan ik Safetynet uitzetten, maar ik heb nooit problemen gehad en op mijn Mac Mini en ook op mijn iMac bij andere backups geen problemen. Ik wil gewoon weten wat hier aan de hand is. Vandaag weer een grote map van Pictures, klik ik die open en bekijk ik pakketinhoud van Foto’s-bibliotheek.photoslibrary dan verandert de grootte in 1,43 GB. Wie het weet mag het zeggen.

Profielfoto van Beech

Beech op 03 oktober 2017 #

Het blijkt allemaal in verborgen bestanden te zitten. Daar kan ik geen wijs uit worden. Gek, dat het op mjn Mac Mini niet voorkomt.

Over dit topic

Gestart op 11 september 2017 door Beech

Laatste reactie door Beech

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?