7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Apollo

Car adapter voor iBook?

Ik heb d’r zin in vanadaag, m’n 2e topic al vandaag hier.
    Komtie: heeft er iemand ervaring met en/of tips over een car adapter voor een oude clamsheel iBook?
    In m’n nieuwe auto zit een 12-Voltaansluiting in de kofferbak en die lijkt me reuze geschikt om op termijn mijn huidige iBook als in-car entertaimentsysteem (voor de kleine guppekoppies achterin) op aan te sluiten. Maar dan heb ik zo’n auto-adapter nodig … lijkt me. Eentje met een beetje lengte is misschien wel handig.
    Affijn, ik hoor het graag:)

Bijdrager
    Mac Cloud

Ha Pollo,

Voor rond de 60 euro koop je een 12v – 220 v omvormer,en kun je je gewone adapter gebruiken.
    Hartstikke handig kan je ook je telefoon opladen of de stofzuiger aansluiten !

Bijdrager
    cubizer

Mijn ervaring is wel dat die vaak niet zo heel sterk zijn. Voor kleine apparaten, zoals een scheerapparaat ofzo, werkt dit prima. Maar zodra ze iets meer verbruiken…

Bijdrager
    Apollo
    ”Mac

Ha Pollo,

Voor rond de 60 euro koop je een 12v – 220 v omvormer,en kun je je gewone adapter gebruiken.
    Hartstikke handig kan je ook je telefoon opladen of de stofzuiger aansluiten !

Ik ben niet zo thuis in de elektriciteitstoestanden dus misschien is dit wel een hele domme vraag, maar ehm … trek zo’n omvormer dan niet in no time je accu van je auto leeg. Bijvoorbeeld als je ‘m even per ongeluk aan laat staan?:|

Bijdrager
    Pim
    ”Apollo”

Ik ben niet zo thuis in de elektriciteitstoestanden dus misschien is dit wel een hele domme vraag, maar ehm … trek zo’n omvormer dan niet in no time je accu van je auto leeg. Bijvoorbeeld als je ‘m even per ongeluk aan laat staan?:|

Een Powerbook trekt niet zoveel stroom. Ik heb goede ervaringen met een 100W omvormer. Was toendertijd ca. fl. 100,-. Inderdaad niet aanlaten staan maar je zou hem via je contactslot (met relais) kunnen aansluiten.

Bijdrager
    Apollo

100 gulden, dat zou dus rond de 45 euri zijn.
    Dit begint lekker te klinken:D

Bijdrager
    macpro

Bij Kensington krijg je ze o.a.: http://www.kensington.com/html/4103.html

En als de kabel te kort is, dan kun je bij een goede auto speciaal zaak een verlengsnoer kopen of de onderdelen om er zelf een te maken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.