12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Amalohy

Captureprobleem met Adobe Premiere CS3

Hallo,
    Ik probeer een video te capturen met Adobe Premiere CS3 versie 3.0, maar de computer herkent de camera niet. Want als ik naar > File > Capture ga, da zie ik middenboven aan de venster: Capture Device Offline!

De FireWirekabel(IEEE 1394) zit gekoppeld aan de MacBook Pro en de camera (staat aan).
    Ik heb een Sony DCR-VX100E met mini-dv bandjes.

Heeft iemand een oplossing?

Groet,

Amalohy

Inactief
    Anoniem

Heb je al in je Systeemprofiel gekeken of je Macbook de camera ├╝berhaupt wel ziet?

Bijdrager
    Amalohy

Hoi Appelschil,

In mijn Systeemprofiel zie ik de cameramodel niet.
    Hoe zorg ik ervoor dat het in het ‘Systeemvoorkeuren’ staat?

Mvg

Amalohy

Inactief
    Anoniem

Ik heb verder geen ervaring met deze camera. Maar misschien kun je eens een andere FireWire-device proberen? (Als je die hebt)

Als dit wel werkt zou het een probleem in de camera kunnen zijn. Anders een software of hardware-matig probleem. Of misschien zit er een kabelbreuk in het kabeltje.

Bijdrager
    Amalohy

Ik heb een andere FireWire kabel geprobeerd van het merk Belkin IEEE 1394. En deze is vrij nieuw!
    Ook heb ik iemand gesproken van OOG TV Groningen en die vertelde me dat het aan de DV-OUT van de camera ligt… en ze boden me aan om naar de studio te komen om te kijken of het bij hun wel lukt…

Bijdrager
    hobbes2210

Staat de camera wel in de play stand (en niet in de record stand)?

Vroeger ws dit een veel geziene fout.

Bijdrager
    Amalohy

Ja, het staat in de playstand. Want ik werkte al vijf jaar met een andere videocamera…

Bijdrager
    hobbes2210

Heeft ie ooit wel gewerkt?

Ik weet van de wat oudere Sony camera’s dat het wel eens kon gebeuren dat de DV port opgeblazen werd.
    Zeker met modellen waar je ook je video weer mee terug de camera in kon spoelen.

Nieuwe kabel heb je al geprobeerd. Andere computer ook al?