8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    coppess

[Opgelost] Direct vanaf videocamera capturen zonder tape

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een manier om direct vanaf mijn videocamera te capturen zonder tape in de cam, het liefst met Final Cut 7 Pro. Als ik wil capturen vraagt hij namelijk om op play te drukken op het tape deck, maar dat gaat natuurlijk niet.

is er een manier om dit te doen, of met een ander programma? alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Misschien handig als je nog even vertelt welke camcorder je precies hebt.

Bijdrager
    coppess

De Sony HVR-HD1000e

Bijdrager
    JaNiintendo

Volgens mij zit er ook een kabel bij…. ik weet het niet zeker maar daarmee kan misschien direct ‘streamen’ naar de Mac mogelijk zijn?

Bijdrager
    Tjerker

Zet m op play of camera en zet in fcp je source op ‘non controllabe device’.

Bijdrager
    BenDover

Hier iets aan?

MacInTouch Reader
    Using my MacBook, I successfully recorded pass-through video into iMovie HD 6.0.1 using my Canon ZR45 MC. My video (and mono audio) source came from the composite output of my VCR.
    There is a trick to it to work around iMovie trying to control the camera and protect you from yourself.
    When the video camera is displaying the video on its LCD and iMovie is complaining that there is no tape in the camera, I put a tape in the camera.
    I push “Import” in iMovie and then the tape in the camera begins playing and importing into iMovie. I push “stop” on the videocamera. Detecting the change, iMovie stops importing but it then successfully displays the pass-through video. Hit “Import” in iMovie and you are now importing the pass-through feed. As long as you don’t mess with the videocamera, you should then be able to stop and restart importing in iMovie for the rest of the session.
    A happy bonus is that after doing this trick with iMovie, I can now record directly into QuickTime Pro 7.1.3 from this DV source which I had previously not been able to do. To do this, follow the steps above to the point where iMovie is ready to record from the pass-through signal. (You may record into iMovie for a while if you wish.) Quit iMovie and then start QuickTime Pro without doing anything with the videocamera. Configure your movie recording preferences in QuickTime Pro. Open up a New Movie Recording. Your pass-through video should now be playing in the window and ready to record.
    Maybe your newer Canon and older iMovie version will be similarly behaved.
    Feb. 23, 2008
    Joseph Dol
    I have a Sony DCR-H1000E camera and what MacInTouch Reader says above works with iMovie HD v5 for me except straight after I press stop on the camera, I have to eject the tape. Once I have done this, the Import button is enabled, but the camera control buttons are disabled. Effectively iMovie is in “non-controllable device” mode.
    Hope that helps some others, as I know what a frustration it is to get this working.

Bijdrager
    coppess

Bedankt voor de reacties. De camera zit verbonden via de firewire.

@Tjerker, dat van die non controllable device ga ik even proberen.;)

Bijdrager
    coppess

@Tjerker non controllable device werkte, het is opgelost

bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.