13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    nielsje

capaciteit accu PB snel achteruit

Tot mijn verbazing ondekte ik dat mijn PowerBook 15″ (15 maanden oud) bij het programma CoconutBattery nog maar een battery capacity aangeeft van 86 % oftewel 3817 mAh.
    De originele capaciteit was echter 4400 mAh.

Ik vind dat de kwaliteit van de accu in korte duur snel achteruit is gegaan.. Is dit normaal, of heb ik gewoon de pech een slechte accu aan boord te hebben?

Moderator
    unSOUND

Staat het serienummer van je accu op deze lijst ? Dan krijg je namelijk een nieuwe:

https://support.apple.com/ibook_powerbook/batteryexchange/

Bijdrager
    Esquare

Overigens is 14% teruggang in meer dan een jaar helemaal niet abnormaal. Sterker nog, ik denk dat de meeste dat niet halen. Maar over de resterende capaciteit van batterijen bestaan al meer draadjes.

Bijdrager
    nielsje

Mijn model No is: A1078
    Mijn serial is: 3K515

Op de site staan de serials 3K425 – 3K601die inmerking komen voor het omruilprogramma.
    staat 3K425 – 3K601 voor t/m of alleen deze twee serials?
    Zoja dan kom ik dus in aanmerking voor een nieuwe accu..

Moderator
    unSOUND

Het staat inderdaad voor “3K425 t/m 3K601”

Bijdrager
    Juch

tot en met volgens mij!

Bijdrager
    geerth

Als je dat formulier invult vordt er toch nog eens een controle gedaan. Je ziet dan meteen of je erbij hoort of niet.. :wink:

Bijdrager
    nielsje

Nou dat is ideaal dan!
    Is het verstandiger dit zelf via apple te regelen (d.m.v. het formulier op de site) of via m’n dealer?

Bijdrager
    nielsje

Oke dan ga ik het proberen d.m.v. het formulier..
    Bedankt voor de snelle reacties!

Bijdrager
    aerosoul

was hier al eerder een topic over…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=93481

daar heb ik gepost dat mijn macbook pro 3 maanden oud is.. en nu al op 85% zit..

nu net weer gechecked met hetzelfde programma zelfde versie ed. en nu staat ‘r dat mijn batterij 96% is..
    En JA ik heb het over mijn current capacity.

wat ik hier mee wil zeggen. Vertrouw niet blind op dat programma!

Bijdrager
    Oppie

Idd, ze moesten het gewoon verbieden, die progjes! Net als die thermometer-in-de-anus-van-je-Mac progjes, en meer van die shit, waardoor mensen ’s nachts in bed gaan woelen met de ondraaglijke gedachte dat hun Macje misschien niet helemaal goed is…

RELAX!:evil: :P :wink:

Bijdrager
    nielsje

Als ik bij systeemprofiel kijk is de laadcapaciteit nog 3817 mAh. Hieruit kan ik dan toch aannemen dat het programma klopt? Is het misschien een optie het nog een paar maanden aan te zien en eventueel bij verdere terugloop van de capaciteit gebruik te maken van de battery exchange? Of is dit aan een bepaalde periode gebonden?

Bijdrager
    Esquare
    ”nielsje”

Of is dit aan een bepaalde periode gebonden?

Vast niet. Maar of je daarvoor nou de kans zou willen lopen dat de boel in de hens vliegt… :?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.