7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Can't flatten shape into a single path?

Ik krijg continue deze melding wanneer ik twee cirkels op elkaar wil plaatsen en dan de kleinere versie uit de grotere wil snijden.

Eenvoudiger kan het haast niet, twee cirkels een kleine en een grotere, de kleine is de bovenliggende laag en die wil ik dan uitsnijden via de Subtract optie.

Prima dat gaat allemaal goed. We hebben één cirkel over met een gat in het midden.

.
    Maar dan wil ik de shape of laag plat maken zodat er niets meer mee kan gebeuren dus druk ik op Flatten en dan krijg ik bovenstaande melding waarna de laag niet plat wordt zodra ik op Doorgaan druk.

Wat kan zoiets zijn, als ik dit doe met vierkantjes is er niets aan de hand om bijv. een maan shape te maken is er niets aan de hand.

Bijdrager
    KarelWillem

Op zich is het in dergelijke gevallen best wel handig om te vertellen in welke software je dit probeert te bewerkstelligen.

Moderator
    Night

Aan het icoontje te zien gaat het om Sketch3
    Ik heb hier echter nooit mee gewerkt, dus kan er geen zinnig antwoord op geven.

Ik kon op het internet alleen dit terug vinden (het zou te wijten zijn aan te tekenrichting?):

When you combine shapes that overlap while going different directions, the computer/Sketch may freak out! There are various reasons that the directions can be different, but the solution is always the same.

• First, remove the subpath from the shape by dragging it outside of the master layer in the Layers List, or by selecting the master shape and navigating to Layers > Paths > Split from the menu bar.
    • Second, select the shape with a different direction and navigate to Layers > Paths > Reverse Order. This essentially switches the beginning point with the end point—reversing the direction.
    • Combine it with the other shape(s) again. Voila!

It took me many many hours of frustration to figure this out. I hope I’ve spared you!

Bijdrager
    Blieper

Je moet ze wel beide selecteren en dat is hier nu ook niet. Er staat ook dat je méér dan 1 pad dient te gebruiken. Denk dat het dat is;-)

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb werkelijk al van alles geprobeerd, kijk naar dit.. het gaat om de ‘top’ layer.

Zie je dat het kleine cirkel geen path/shape is zoals al die andere.

Dit krijg je alleen wanneer je een object wilt uitsnijden uit een ander object zonder dat je de kantlijn raakt zeg maar. Denk aan twee cirkels die je op elkaar legt om er een maan vorm van de maken wanneer je gaat uitsnijden, als je dat zou doen dan werkt alles perfect.

Wat ik heb gedaan is een klein cirkeltje op een grotere geplaatst en toen uitgesneden, dan maak je als het ware een gat in de grotere cirkel en krijg je bovenstaande shape met een grijs + wit vierkantjes achter de naam. Je kan het kleine cirkeltje ook blijven bewegen en dan verplaatst het gat zich gewoon mee – de reden waarom ik het wil flatten is dat je dat juist voorkomt.

Haal ik het kleine cirkeltje uit die laag zodat er alleen maar shapes overblijven die aan elkaar grenzen/overlappen waardoor ze samen een grotere of kleiner object vormen ( Union – samenvoegen ) dan kan ik wel op flatten drukken en dan wordt de hele laag één geheel object.

.

Druk ik daarna weer op uitsnijden van het kleine cirkeltje op dat nieuwe object dan krijg ik weer die rare ‘shape’ als het ware.

Volgens mij had je in Illustrator vroeger een optie om een path om te zetten naar een object of zoiets en volgens mij mis ik dat in Sketch.

Bijdrager
    Shmoo

Het is dus niet mogelijk..

When you flatten a shape in Sketch, it will try to represent the multiple paths inside the shape as one path; it will, so to speak, ‘flatten’ the hierarchy. However there are many paths that can’t be flattened into one. A shape with a hole inside it will always have to be represented as two paths; one for outer path, and one for the inner path.

When Sketch cannot flatten a path it will warn when you try to do so. If you persist in flattening all the same, the subpaths you had will be replaced by different subpaths, maybe fewer paths, maybe the same number of paths.

If you’re coming from other design apps you might be inclined to flatten a path after you have applied a boolean operation. In Sketch there’s no need for that; you can apply as many boolean operations on top of one-another without the need to flatten.

Bron

Moderator
    Night

Niet mogelijk én niet nodig. Weet je dát ook weer:-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.