8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnbokhove

Can’t connect to local MySQL server through socket…

Hoi,

Ik heb al tijden MySQL draaien, maar opeens kreeg ik de melding:

Can’t connect to local MySQL server through socket ‘/Private/tmp/mysql.sock’ (2)

Heel raar aangezien ik geen enkele instelling had gewijzigd (tenzij onbewust). Nu heb ik uiteindelijk MySQL opnieuw geinstalleerd (eerst de oude versie gedeinstalleerd) waarbij ik de guidelines van Marc Liyanage (enthropy.ch) heb gevolgd. Maar ik hou nog steeds bovenstaande melding.

Wat doe ik precies verkeerd?

Greets,
    Stijn

Bijdrager
    tennapel

Je krijgt deze melding meestal wanneer MySQL niet draait.

Zie ook: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=24375&highlight=

ow.. en deze kwam ik ook nog tegen: dit is het vervolg op: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23302&highlight= ?

Ik zou je aanraden om de installatie van server logistics een keer te proberen.

Bijdrager
    stijnbokhove

Ik heb de installatie van Server Logistics zonet nog maar eens opnieuw geinstalleerd. Eerst gezorgd dat de huidige Mysql gedelete is, dat die ook niet meer draait, dat mysql.sock weg is uit /tmp, etc.

Maar nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding:( Als ik reboot zie ik dat MySQL ook niet automatisch gereboot wordt, ondanks dat ik dat wel heb aangegeven in de prefpane. Als ik daarna MySQL opnieuw handmatig opstart zie ik nog steeds dezelfde foutmelding. Echt heel vaag.

Hoop dat iemand me nog iets verder kan helpen.. thanks!

Bijdrager
    stijnbokhove

Ik zie nu trouwens dat PHP zoekt in /Private/tmp/mysql.sock (zie foutmelding in het eerste bericht), terwijl er in de log staat:

Version: ‘4.0.15’ socket: ‘/tmp/mysql.sock’ port: 3306

Kortom, een heel ander pad! Moet ik dan iets in de PHP instellingen wijzigen ofzo?

Bijdrager
    tennapel

Ik zou eerst even kijken in je preference panels bij de mysql prefpane (die bij de package zat en die je moet installeren) of de MySQL server loopt. Zo ja, dan zou het wel eens aan je PHP.ini kunnen liggen, maar dat is raar als je niets verandert hebt.

Bijdrager
    stijnbokhove

’t was inderdaad de php.ini. daar heb ik nu custom het mysql.sock pad aangepast. wel maf allemaal.

Bijdrager
    Bert
    ”stijnbokhove”

’t was inderdaad de php.ini. daar heb ik nu custom het mysql.sock pad aangepast. wel maf allemaal.

Hoe heb je deze aangepast (voorbeeld)?

Bijdrager
    stijnbokhove

[code:1:70d000312f]; Default socket name for local MySQL connects. If empty, uses the built-in
    ; MySQL defaults.
    mysql.default_socket ="/tmp/mysql.sock"[/code:1:70d000312f]

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.