-
Bij het ‘Jouw reactie’ staat een knopje Img. Daar kan je ‘m uploaden in je bericht.
Dat het niet meer ondersteunt wordt is duidelijk. Daar kan je nu niks meer aan doen. PPC-programma’s zijn nou eenmaal niet meer ondersteund (al sinds Snow Leopard niet), maar toen had je nog Rosetta, wat nu ook niet meer ondersteund wordt. Je moet dus een andere manier vinden om je scanner werkende te krijgen. Bijv. door te kijken bij Systeemvoorkeuren. Het is nogal vreemd dat hij daar helemaal niet verschijnt.
Dit kan je waarschijnlijk verder op weg helpen
P.S.: Wat is trouwens de code om een hyperlink te maken?
Probeer eens nieuwere software.
En anders een nieuwe scanner? (Ik moest ook een nieuwe scanner kopen met Lion omdat mij 10 jaar oude Epson het vertikte.
Dus is het antwoord duidelijk, maar dat was al gezegd een paar posts hierboven. Dit is een PPC programma en die doen het niet meer onder Lion. Helaas. Al gekeken naar een update van Canoscan Toolbox? Ook die vraag werd al gesteld hierboven. Canon komt vast wel met een update, zo niet, dan is het ”gebruiksonvriendelijk” van Canon en niet van Apple. Ik noem het meer vooruitgang. Het houdt een keer op.
Je hebt nu Lion, dus wil je ook graag meedoen met de vooruitgang. Of anders maar weer terug naar het vorige OS. Het is handig om dit soort zaken van te voren uit te zoeken en daarna pas Lion erop te zetten. Of even wachten totdat Lion een tijdje draait en niet een ”eerste gebruiker” te willen worden.Ok, een nieuwe scanner. Welke doet het met Lion?
Voordat je al direct naar de winkel loopt om nieuwe hardware te kopen, kan je toch ook eens even proberen nieuwe software te installeren? Niet?
Aangezien je zelf kennelijk geen moeite wilt doen, hier een directe link naar de laatste versie van CanoScan Toolbox for OSX v4.934
Als dat programmaatje niet lukt (bij mij draait die prima in Lion), kan je alsnog naar de winkel wandelen.
Het ligt sowieso aan de Canon Software i.c.m. Lion. Dat is ook de reden om vanaf het begin te zorgen dat je scanner en printer gewoon via OS X werken en zo min mogelijk afhankelijk bent van derden. Die tijden met stomme drivers voor de meest simpele apparaten is wat mij betreft wel voorbij:P.
@Maverick: goede software kan wel degelijk iets bijdragen tegenover de standaard OSX-features.
Al valt de Canoscan Toolbox niet in deze categorie. :sarcastic:
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.