30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Renze

Canoscan voor OSX Lion

Ik heb er wel wat over gelezen, maar is het echt niet mogelijk om mijn Canoscan 5000F te laten werken op Lion? Ik vind het niet des Apples, deze gebruiksonvriendelijkheid.

groet,

Renze

Bijdrager
    Maverick9898

Reageert OSX helemaal niet (meer) op je scanner?

Bijdrager
    Renze

Finder geeft aan dat het programma Canoscan Toolbox X niet geopend kan worden omdat de PowerPC-programma’s niet langer worden ondersteund.

Bijdrager
    Maverick9898

Nee, maar heb je al eens gekeken bij de Systeemvoorkeuren bij Printer en Scanner? Doet ie het daar wel gewoon?

Bijdrager
    Renze

Nee, de scanner staat daar niet meer bij, maar hangt wel gewoon aan het USB-poortje.

Bijdrager
    Maverick9898

En als je op het plusje drukt? Krijg je dan wel een scanner te zien?

Bijdrager
    Renze

Nee, het gaat daar alleen maar over mijn printer, overigens ook een Canon, maar die doet het wel.

Bijdrager
    Maverick9898

Kan je misschien even een screenshot maken? Wat heb je nog meer geprobeerd etc etc? Je geeft vrij weinig info:P.

Bijdrager
    Renze

Nou, ik weet ook niet hoe ik een screenshot in een bericht moet plakken, maar er staat gewoon een verbodsbordje door mijn programma in mijn programmamap. Als ik daar op klik krijg ik de mededeling dat Lion het programma niet ondersteunt.

Bijdrager
    tarun

Heb je al gekeken of Canon nieuwere software heeft?

Bijdrager
    Maverick9898

Bij het ‘Jouw reactie’ staat een knopje Img. Daar kan je ‘m uploaden in je bericht.

Dat het niet meer ondersteunt wordt is duidelijk. Daar kan je nu niks meer aan doen. PPC-programma’s zijn nou eenmaal niet meer ondersteund (al sinds Snow Leopard niet), maar toen had je nog Rosetta, wat nu ook niet meer ondersteund wordt. Je moet dus een andere manier vinden om je scanner werkende te krijgen. Bijv. door te kijken bij Systeemvoorkeuren. Het is nogal vreemd dat hij daar helemaal niet verschijnt.

Bijdrager
    Renze

Dit zie ik in Systeemvoorkeuren:

Bijdrager
    Renze

En dit geeft mijn Mac aan bij het openen van mijn scanprogramma:

Bijdrager
    Renze

En dit is het icoon van de zojuist gedownloadde software van Canon.

Bijdrager
    Ovomaltine

Dit kan je waarschijnlijk verder op weg helpen:lol:

http://www.canon.ie/Support/Consumer_Products/products/printers/InkJet/PIXMA_iP_series/iP5300.aspx?faqtcmuri=tcm:24-850683&page=1&type=faq

P.S.: Wat is trouwens de code om een hyperlink te maken?

Geblokkeerd
    Anoniem

Indien Canon geen nieuwe Intel compat. software/drivers heeft uitgebracht voor jouw apparaat heb je pech gehad. Lion ondersteunt geen PowerPC spul meer, enkel Intel.

Bijdrager
    tarun

Probeer eens nieuwere software.

En anders een nieuwe scanner? (Ik moest ook een nieuwe scanner kopen met Lion omdat mij 10 jaar oude Epson het vertikte.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ah, oplossing staat er al zie ik:)

Bijdrager
    nookie

Dus is het antwoord duidelijk, maar dat was al gezegd een paar posts hierboven. Dit is een PPC programma en die doen het niet meer onder Lion. Helaas. Al gekeken naar een update van Canoscan Toolbox? Ook die vraag werd al gesteld hierboven. Canon komt vast wel met een update, zo niet, dan is het ”gebruiksonvriendelijk” van Canon en niet van Apple. Ik noem het meer vooruitgang. Het houdt een keer op.
    Je hebt nu Lion, dus wil je ook graag meedoen met de vooruitgang. Of anders maar weer terug naar het vorige OS. Het is handig om dit soort zaken van te voren uit te zoeken en daarna pas Lion erop te zetten. Of even wachten totdat Lion een tijdje draait en niet een ”eerste gebruiker” te willen worden.

Bijdrager
    Ovomaltine

Probeer eens nieuwere software.

Maar nu ben ik toch nieuwsgierig hoor! Hoe maken jullie een linkje naar een andere site?? Het lijkt me vet om dat ook te kunnen.:grin:

Bijdrager
    Maverick9898

Bij ‘Jouw reactie’ URL klikken. Naast de emoticons. Kan je een tekst en een URL invoeren en dat doet ie dan automatisch.

Bijdrager
    Renze

Ok, een nieuwe scanner. Welke doet het met Lion?

Bijdrager
    Ovomaltine

Hahaha :lol:, zo simpel!

Thankx

Bijdrager
    nookie

Klik eens op citeer bij een reactie……..

[ url = zethierdelinkin.nl ] zethierietsinwatjewilt [ /url ]
    Maar dan zonder de spaties erin, dus alles achter elkaar.

Bijdrager
    nookie

Ja, zo simpel, ik deed het vooralsnog altijd handmatig hahaha. Deze kende ik nog niet. Stom.

Bijdrager
    LighScan

Ok, een nieuwe scanner. Welke doet het met Lion?

Voordat je al direct naar de winkel loopt om nieuwe hardware te kopen, kan je toch ook eens even proberen nieuwe software te installeren? Niet?

Aangezien je zelf kennelijk geen moeite wilt doen, hier een directe link naar de laatste versie van CanoScan Toolbox for OSX v4.934

Als dat programmaatje niet lukt (bij mij draait die prima in Lion), kan je alsnog naar de winkel wandelen.

Bijdrager
    dclkdm

En wat gebeurt er als je de standaard app fotolader opent? Ziet die je scanner ook niet?
    Zo ja, dan ligt het aan de canon software en niet aan Lion, en is de oplossing zoals in dit forum al gegeven: de nieuwste boel van de canon site halen.

Bijdrager
    Maverick9898

Het ligt sowieso aan de Canon Software i.c.m. Lion. Dat is ook de reden om vanaf het begin te zorgen dat je scanner en printer gewoon via OS X werken en zo min mogelijk afhankelijk bent van derden. Die tijden met stomme drivers voor de meest simpele apparaten is wat mij betreft wel voorbij:P.

Bijdrager
    LighScan

@Maverick: goede software kan wel degelijk iets bijdragen tegenover de standaard OSX-features.
    Al valt de Canoscan Toolbox niet in deze categorie. :sarcastic:

Bijdrager
    Maverick9898

Tuurlijk, maar kom op: bij een scanner? Hoeveel meer moet ie kunnen dan scannen en een beetje de instellingen kunnen wijzigen:P?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.