10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jokerman

Canoscan Lide 100 werkt niet

Ik heb een Canoscan Lide 100 scanner die sinds ik OSX 10.9 Mavericks heb geinstalleerd niet meer werkt als voor heen op de vorige OSXen.
    Ik heb via Canon de nieuwe software voor OSX 10.9 geinstalleerd. Als ik de computer (iMac) opstart scant hij 1 keer en bij de volgende scan zegt hij dat hij geen communicatie meer heeft met de scanner. USB kabel niet aangesloten en dat soort kreten. Start ik mijn iMac weer opnieuw op hetzelfde verhaal 1x scannen etc. Andere USB poorten gebruikt maar ook geen resultaat. Wie weet hier raad op?

Bijdrager
    stopa

Aangesloten via USB hub ? Had ik vroeger ook , nu alleen nog maar rechtstreeks aangesloten op iMac.

Moderator
    Night

Het blijft inderdaad een drama. Hetzelfde met de HP all in one: 1x scannen en vervolgens kan de Mac niet meer gevonden worden en allerlei andere onzin.

Heb je wel de allerlaatste versie Mavericks?
    Verder kun je eens proberen de map ‘Canon Utilities’ te verwijderen, herstarten en daarna deze opnieuw te installeren vanuit de 10.9 software.

Bijdrager
    tarun

Kan je niet teug naar de vorige software? Ik heb 10.9 maar geen nieuwe software voor de Canon-scanner geïnstalleerd.

Bijdrager
    Rickconga

Heb je al gekeken bij je instellingen.
    Toevallig had ik hetzelfde met mijn printer/scanner van Canon.
    Ik kon wel printen maar niet scannen. Ik keek toen bij de voorkeuren, en daar bleek de verkeerde scanner geselecteerd te staan.
    Of het bij jou helpt weet ik niet, maar bij mij was het de oplossing.

Bijdrager
    Max_G
    Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Canondrivers zijn een ramp. Die worden door Canon gewoon zelden of nooit ge├╝pdatet.
    De oplossing staat hierboven: Vuescan dus.

Moderator
    Night

Je scanner wordt in ieder geval wel ondersteund door Vuescan
    Een andere optie is om het geheel via TWAIN te doen (en dan rechtstreeks vanuit diverse programma’s scannen)
    https://www.macupdate.com/app/mac/27505/twain-sane

Bijdrager
    Joffry

Deze driver werkt hier en anders de image capture (ICA) driver.

Bijdrager
    desafiadore

Hee grappig (not!), dat heb ik met mijn Samsung laserprinter.
    De 1e print werkt meestal wel, soms ook niet, maar een 2e print blijft in de wachtrij staan.
    Had alleen de driver geinstalleerd, daarna ook eens even de Samsung control panel
    erbij geinstalleerd, die geeft dan aan dat de printer niet is aangesloten.

Printer uit/aan of usb er uit en weer inpluggen was dan de oplossing.
    Kan er wel mee leven aangezien ik bijna niet print met de samsung, maar het lijkt bijna op
    een probleem in OSX of mijn iMac (medio 2011). Ik heb dit euvel n.l ook met enkele externe
    harde schijven die ik na 1e keer inpluggen, niet in de finder zie, na uit/in-pluggen, dan wel.

Gekke is dat mijn iphone dan WEL altijd herkend wordt… tja…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.