7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Canon Selphy CP-710 Printer onder OS X

Ik heb een Canon Selphy CP-710 Printertje om direct vanaf mijn camera mooie prentjes af te drukken. Helaas zijn de mogelijkheden om foto’s “uit te snijden” op de camera en het printertje te beperkt, dus wil ik ook wel eens vanaf mijn Mac printen.

Ik heb netjes de bijgeleverde drivers geïnstalleerd en pas daarna de printer aangesloten. De printer staat ook netjes in mijn printer-lijstje en ik kan ook prima de verschillende beschikbare papiersoorten kiezen. Het lukt me echter op geen enkele manier om vanaf de Mac randloos af te drukken, want me op een Windows laptop wel lukt (hoogst irritant).

Heeft iemand anders hier het al voor elkaar gekregen om onder OS X op een CP-710 randloos af te drukken op postcard papier? En een stapje verder; afdrukken op creditcard formaat en stickers?

Bijdrager
    Yaris

Ivan heeft het al voor elkaar gekregen. Stuur hem een PB.

Bijdrager
    Richele

Ik kan met mij Selphy 710 in Photoshop CS2 randloos afdrukken. Ik zet dan wel in “print with preview” (alt + appeltje + P) de funtie “fit to page” aan.
    het enige probleem dat ik heb gehad is dat ik de driver tweer keer heb moete installeren voordat hij het deed.
    op creditcard ens tickers heb ik het nog niet geprobeerd omdat ik die simpelweg niet heb

Bijdrager
    davedive
    ”Yaris”

Ivan heeft het al voor elkaar gekregen. Stuur hem een PB.

Ho,ho, …

dit is een forum. je kan natuurlijk wel PM sturen naar ivann maar een forum dient om iedereen te laten weten wat de oplossing is.

Toch???

Bijdrager
    Ruben
    ”davedive”

…dit is een forum. je kan natuurlijk wel PM sturen naar ivann maar een forum dient om iedereen te laten weten wat de oplossing is…

Op zich wel mee eens… dus ik zal hem eens een berichtje sturen of hij eens op dit topic wil reageren!;-)

Bijdrager
    ivan

ik reageer even dus via het forum:-)

nou stond er niet echt dat ik dat probleem opgelost had (omdat ik het niet echt geconstateerd had).
    Echter ik heb mijn moeder mijn oude photoprintertje gegeven en ik heb na de update naar 10.4.7. mega gezeur gehad om randloos fotos te printen (maar dat was een hp photosmart printertje). Ik heb de drivers idd ook 2x moeten installeren alvorens de fotos er randloos uitkwamen.

echter in apple print ik vaak via iphoto. ik neem vaak fotos die breedbeeld hebben met mijn canon fotocamera, maar vaak is het formaat afwijkend in verhouding tot de breedbeeldafdrukformaten op de fotokaarten. wat ik dan deed is in iphoto een “edit” – “beperk afmeting” op de foto en het formaat aangeven wat de foto moest hebben van de kaart. Dat werkte perfect. echter wat ook kan is als je print (in iphoto eerst even de pagina instelling en juiste printer aangeven voor je gaat printen) aangeven in 1 van de tabbladen dat je randloos wil printen aanvinken, dan maakt ie zelf de verhouding in orde en snijd hij zelf naar het midden af. Echter ik doe dat liever zelf aangeven wat ik dan van de foto wil verwijderen (of niet, soms zelfs liever witrandje dan gesneden) binnen iphoto via beperk afmeting.

Probeer het even. Als het niet lukt zal ik het vd week savonds even proberen, maar installeer wel altijd de laatste drivers van canon want die updaten nog wel eens. (www.powershot.com – selphy c710 (helemaal onderop). powershot site is vaak wat nieuwer in de drivers en hebben vaak tips staan (h**p://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=359&modelid=11932)

laat ff weten hoe je bevindingen lopen.

Ivan

Bijdrager
    tomcorbett

Heb ook een probleem met ‘aansluiten’ van de Canon Selphy CP710 op (Mountain) Lion. De Canon website zegt dat er geen driver nodig is. Maar als je onder Systeemvoorkeuren -> printers deze printer wil toevoegen moet je een driver selecteren en deze exacte printer staat er niet tussen.

Hier is dé oplossing (ook voor andere printers waarschijnlijk): download Gutenprint 5.2.9 driver for OS X (10.2 tot 10.8) op

h**p://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.