12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    ttle

canon scanner

ik zit met een probleempje en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben in het bezit van een canoscan N676U. Een paar dagen terug heb ik osx.2 opnieuw geinstalleer zonder 9.2. Ik gebruikte toch geen programma’s onder os 9. Alles draait nu op x.2.4. Ik heb op de canon site de drivers gedownload, nu blijkt dat ik classic nodig heb om het bestand uit te pakken. (terwijl de driver voor native mode only is)
    Ik heb hem bij een vriend nog wel uit kunnen pakken. Maar als ik de installer aanklik probeert hij nog steeds in classic iets te doen. Hij geeft dan aan dat ik niet in classic-mode kan gaan en dat klopt ook omdat ik geen os9 heb. Iemand enig idee hoe ik hier uit kom. Ik heb zelf geen os9, heb mijn powerbook 2dehands gekocht zonder de softwarecd, omdat ik toch wilde overstappen naar x.2. Had ik os9 er maar nooit afgegooid!!!!

:cry: :cry: :cry:

Bijdrager
    Rob de Korte

Er zit maar één ding op,Vuescan aanschaffen.

Bijdrager
    rbroen

Of je scanner verkopen en een boze brief schrijven naar Canon: waarom kan Vuescan wel een driver maken en Canon niet?
    (ik mis mijn scanner niet eens zo erg…)

Bijdrager
    ttle

ik heb gisteren de shareware vuescan gedownload. Bij opstarten krijg ik de melding dat er geen scanner is gevonden. Bij systeem profiler komt ook geen scanner voor. Hoe kan dit. Scanner is wel netjes aangesloten.
    :cry: :cry:

Bijdrager
    michelvdb

Het kabeltje eruit halen en opnieuw inpluggen?

Bijdrager
    Urbin Design

Ik heb beide gedownload.
    driver en toolbox. vanaf 10.2.3.
    Je kan de ingepakte bestandjes ook op de expander gooien van stuff it.
    Heb je Classic niet nodig.

Bijdrager
    bart

ik zag dit draadje, en ben even gaan proberen of ik mijn canonscanner (zelfde serie) onder X kon gebruiken (deed ik tot nu toe in 9);
    cannondriver voor OSX van de site gehaald, geopend door de SEA op stufffitexpander te droppen (OS 9 is dan niet nodig), driver geinstalleerd dmv de OS X native-installer, een herstart, en het werkt prima.

Bijdrager
    Urbin Design

mooi gooi ik die bestanden weer weg.
    PLezier ermee

Bijdrager
    ttle

mensen bedankt allemaal. Ik heb hetzelfde gedaan als wat bart beschreef. Alles werkt nu perfect.:mrgreen: :mrgreen:

Bijdrager
    Frans

En laat VueScan lekker liggen, erg langzaam en ik heb er slechte ervaringen mee met een Canonscanner.
    Canon software haalt veel meer uit een foto.

Frans.

Bijdrager
    Elstar

Hier ging het ook al over canon-scanners en bijbehorende software en dat was naar aanleiding van een thread over vuescan (die ik niet meer terug kan vinden).

Bijdrager
    Elstar
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.