17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    koen76

Canon scanner onder OS X

Hoi,
    ik heb een Canon LIDE 30 scanner en Panther.
    Ik kan wel scannen, dankzij de nieuwste driver van canon, maar ik heb ingesteld dat de driver na het scannen Photoshop 7 opent.

En daar zit het probleem: ik krijg dan telkens de boodschap dat de mac classic niet ondersteunt….klopt ook, want ik heb geen OS9 meer….

Ik klik op ok, en open dan manueel Photoshop en doe dan verder. Dus het werkt wel via een omweg…

Kent iemand dit probleem en nog beter: weet iemand een oplossing??

Txs & Grtz
    Koen76

Bijdrager
    Panthertje

Installeer VueScan echt een topper, alleen niet gratis

Bijdrager
    Stove Jebs

Als je de “ScanGear CS” voor OS X in de plug-in folder van een grafisch programma (zoals “Graphic Converter”* of het via o.a. dot Mac downloadbare “Photostudio”) deponeert zou je vanuit een dergelijk programma moeten kunnen scannen.

*locatie: Library/Application Support/Graphicconverter/Plug-ins

of bij Photoshop:

Applications/ Photoshop .. / Plug-Ins/ Import/Export

8)

Bijdrager
    Frans

Nee dit is een bekend probleem en op de Canon-site staat ook bij de FQA wat jer eraan kunt doen. Je hebt ergens ingsteld dat Photoshop het programma is dat geopend moet worden.

Doet dat nog een keer, maar zodra je Photoshop in het dialoogvenster hebt aangeklikt, niet op ‘ok’ klikken, maar dan nog 1 of 2 maplevels naar beneden. (Ik meen eerst naar content en dan naar Mac OS).

Dan is je probleem opgelost.

Klinkt ingewikkeld, kijk anders even op de (Amerikaanse) Canon-site.

Bijdrager
    Dennis002

Bijdrager
    Zora la rousse

Ik heb een CanoScan LIDE 20, die ik rechtstreeks uit Photoshop 7 bestuur. Volgens mij moet je eerst Photoshop 7 starten, en bij Importeer vind je de scanner.

Bijdrager
    Zora la rousse

Ja hoor, eerst Photoshop 7 starten, en dan zie je dit als je het goed geïnstalleerd hebt (zie volgende post) —>

Bijdrager
    Zora la rousse

Zoek op de software CD’s van Canon naar de volgende insteekmodule: “ScanGear CS 7.0X”.

Dan Macintosh HD —> Programma’s —> Adobe Photoshop 7 —> Insteekmodules —> Importeren-exporteren en daar de gevonden insteekmodule “ScanGear CS 7.0X” plaatsen.
    Dan herstarten (weet niet of het echt nodig is, maar ik doe het nog steeds).
    Geheel niet precies volgens het boekje maar het werkt wel.

Bijdrager
    koen76

Dank je Zora,

daar heb ik nog niet aan gedacht…
    Die module zit er al en dat werkt…

Ik wou gewoon de ‘easy buttons’ gebruiken op de scanner zelf….En dan start automatisch scangear op en dan zou Photoshop moeten opstarten, wat dus niet gebeurt..

Als ik het doe zoals jij zegt, werkt het, maar moet ik eerst PS7 starten….

Toch bedankt voor de tip!
    KOen76

Bijdrager
    Zora la rousse

Leuk om te horen, en veel plezier.

Bijdrager
    Frans

Koen, je kunt gewoon blijven werken met de easy-buttons. Lees de antwoorden hierboven dan eens goed. De antwoorden van Zora kom je niet ver mee want ze snapt de vraag niet. Ze denkt dat je niet kan scannen VANUIT Photoshop, maar jij wilt met de buttons werken en dat kan gewoon.

Succes ermee.

Bijdrager
    koen76

Dank je Frans en de rest ook uiteraard..

Ik was een beetje verblind door Zora’s mooie foto van Photoshop en had de rest nog niet goed gelezen!!

Nu wel dus en het werkt hoor!!
    Txs
    Koen76

Bijdrager
    Zora la rousse

Hulp was aangeboden uit een goed hart.

Bijdrager
    koen76

Uiteraard, Zora..
    Ik ben niets anders gewend van je!!:P

Bijdrager
    Zora la rousse

Het bureaublad staat bij de fotogalerij, tweede pagina.

Bijdrager
    RvdSar

Ik ben al 2 jaar aan het klooien met deze debiele scanner. Soms doe tie het en meestal niet.
    Even snel stekkertje eruit en erin en ja hoor.. soms 3x stekkertje in uit.
    Ik ben alle (5) installers en canontoolsmoe en zeker de pdf files die weer met een cd beginnen en weer via een stom os9 plaatjesprogramma beginnen.
    Heeft iemand een kort 1. doe dit 2. doe dat … lijstje?? Hopelijk is dit niet teveel gevraagd (doe het anders voor dom blondje)

Eeuwig dankbaar

Bijdrager
    RvdSar

Oh ja het is een canon lide 80 onder osx 10.2 (powermac g4)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.