5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Kobina

Canon scanner installeren

Beste leden, sinds 2 weken heb ik een iMac 27 inch met een i5, hij draait op Mac os X 10.6.8 (SL)
    Tot mijn grote vreugde herkende het systeem welke printer ik had, nl de Canon Pixma MP 540.
    Scannen kan ik ook met “Voorvertoning”.
    Als ik met Open Office wil scannen, krijg ik de mededeling dat ik geen “Sane”bron heb.
    In Gimp kom ik in het Menu tegen `printen met Gutenprint’ . maar er wordt ook geen scanner weergegeven.
    In een draadje kwam ik het advies tegen om naar de site van de fabrikant te gaan.

http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MP_series/MP540.aspx?type=download&page=1

Hier kan ik kiezen uit 7 mogelijkheden. En nu weet ik het even niet meer.

Kan iemand mij op weg helpen. Alvast bedankt.

Bijdrager
    fatboysmart

Lijkt me dat je deze moet installeren.
    Wel voor installatie alle andere programma’s even afsluiten.

http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MP_series/MP540.aspx?DLtcmuri=tcm:16-847949&page=1&type=download

Bijdrager
    Kobina

Hallo fatboysmart,

Ik denk dat het gelukt is. Dat klinkt misschien niet overtuigend, maar dat komt omdat os X en de Gimp voor mij helemaal nieuw zijn.
    De scanner wordt herkent en de scan wordt geopend in fotolader. Als ik de scan vanuit de map afbeeldingen kopieer staat hij nu loepzuiver in de Gimp.

Bedankt je advies

Bijdrager
    fatboysmart

Graag gedaan.

Ik zie dat deze driver ook een TWAIN module heeft. Dit betekend dat je vanuit diverse programma’s rechtstreeks de scanner software kunt aanspreken met de ‘import’ functie in het klapmenu bestand.

Kijk eens in bijvoorbeeld Open Office of die een import menu heeft, en of daar het scannerprogramma te zien is. Weet niet zeker of het werkt (ik ken open office niet), maar probeer het even. Zo werkt het in ieder geval wel met PhotoShop.

Bijdrager
    Kobina

Hoi fatboysmart,

In OpenOffice heb ik bij Presentatie gekeken naar /scannen/opvragen en krijg dan de melding “geen Sane bron”. Gimp werkt zover ik kan zien wel met Twain. Dus als er een programma mee werkt, red ik me voor de rest hopelijk wel met knippen en plakken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.