17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    e.abrahamse

Canon printer perikelen OSX 10.13 High Sierra

Bij het opwaarderen van ieder OSX stoppen de printer-drivers van Canon hun diensten aan te bieden. De nieuwste driver voor Canon laserprinters is voor OSX 10.13 versie 3.93 die 29-9-2017 is uitgegeven. Deze vermeldt expliciet dat deze drivers ook voor onze printer, een Canon i-Sensys LBP3010 geschikt zijn. Deze drivers heb ik gedownload en geïnstalleerd.

In tegenstelling tot de informatie van Canon.co.uk (op hun website) komen de goede CAPT-bestanden (versie 3.93) niet beschikbaar in de Printers systeemvoorkeuren. De printer wordt wel door het nieuwe macOS herkend. De oude drivers (versie 3.90) blijven onverminderd geïnstalleerd. Alle printers weggooien en geheel opnieuw installeren biedt geen soelaas. Alle Capt-bestanden en instellingen in de bibliotheek verwijderen om met een schone lei te beginnen werken evenmin. Wat je ook instelt, de printer blijft aan de oude Sierra-driver gekoppeld, waardoor hij niet print. Ra, Ra……

Wie heeft een lumineus idee om dit op te lossen zonder een nieuwe printer te hoeven aanschaffen?

Bijdrager
    Geldersscheepje

Heel herkenbaar. ..
    Onderstaand de driver waarmee ik de boel weer draaiend kreeg. Wel eerst oude printer verwijderen en herstarten (lijkt wel Windoze).

Thank you for your request and for contacting Canon.

Thank you for your query, I’m sorry about the delay in getting back to you.

I’m sorry that you are having problems with your LBP7219Cdn, please review and install the driver below.

https://www.canon.co.uk/support/consumer_products/products/printers/laser/i-sensys_lbp7210cdn.aspx?type=drivers&driverdetailid=tcm:14-1550696&os=OS%20X%2010.10%20(Yosemite)&language=EN

I hope you find this information helpful

Yours sincerely,

Alex Hubbuck
    Canon Services & Support

Tel: 020 7660 0186
    Opening hours:
    08:00 – 20:00 hrs (Monday to Friday)
    09.00 – 18.00 hrs (Saturday)
    10.00 – 16.00 hrs (Sunday)

Bijdrager
    e.abrahamse

Geldersscheepje, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb dezelfde driver (versie 3.93) gebruikt. Waar ik tegenaan loop is dat de oude driver 3.90 bij alle nieuwe selecties gewoon gehandhaaft blijft. Printersysteem opnieuw instellen en opnieuw opstarten ten spijt. Quite annoying, so to speak…. Nog een suggestie?

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  e.abrahamse.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Wat een gezeik ook altijd met die eeuwige Canon-drivers. Ik moet nooit meer iets van Canon hebben.

Bijdrager
    e.abrahamse

Als ze de drivers op orde hebben zijn het de meest betrouwbare producten die ik ken. Meestal in een aantal dagen opgelost. Nu nog weten hoe? Jij hebt toch ook wel eens een mindere dag. Word jij dan ook een waardeloze … genoemd op basis van je terugval op bepaalde dagen. Sterkte!

Bijdrager
    sedikit

Probeer Gutenprint eens, die geeft meestal de oplossing:
    http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php

Moderator
    Night

Heb je de ‘oude’ drivers wel eerst verwijderd (of verplaatst naar de desktop) uit de map /Library/Printers en je internetstekker eruit getrokken?

Bijdrager
    Ome Kor

Je kunt ook het printsysteem opnieuw instellen:
    1. Kies het Apple-menu > ‘Systeemvoorkeuren’ en klik op ‘Printers en scanners’.
    2. Houd de Control-toets op het toetsenbord ingedrukt en klik ergens in de lijst van apparaten.
    3. Kies ‘Stel afdruksysteem opnieuw in’ in het menu dat nu wordt weergegeven:

Hierna de printersoftware van Canon opnieuw installeren.

Een en ander is te vinden op https://support.apple.com/nl-nl/HT203343

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Ome Kor.

Bijdrager
    e.abrahamse

Hallo OMT-vrienden,

Soms kan een nachtje slapen en een rustiger geest wonderen doen. Zelfde procedure vandaag uitgevoerd. Printen getest. Gaat als een speer. Let wel op dat het versienummer niet wordt aangepast bij de nieuwe installatie. Deze blijft op 3.90 staan. Misschien ben ik tè perfectionistisch. Zal dit nog even aan Canon.nl melden. Just in case!! In ieder geval wil ik iedereen voor zijn/haar inzet en meedenken hartelijk bedanken.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  e.abrahamse.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    e.abrahamse op 07 oktober 2017

Als ze de drivers op orde hebben zijn het de meest betrouwbare producten die ik ken. Meestal in een aantal dagen opgelost. Nu nog weten hoe? Jij hebt toch ook wel eens een mindere dag. Word jij dan ook een waardeloze … genoemd op basis van je terugval op bepaalde dagen. Sterkte!

Toen 10.11 uitkwam, werkte de printer van mijn vader opeens niet meer omdat Canon vond dat het niet nodig was om de drivers een update te geven. Na wat heen en weer gemail, vertelden ze bij Canon doodleuk dat hij dan maar niet had moeten updaten naar 10.11. Printer was twee jaar oud.
    Hetzelfde verhaal gebeurde een jaar eerder met mijn scanner. Gelukkig was er nog VueScan, anders had ik die ook weg kunnen gooien. Scanner was ook net twee jaar oud.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  MoNdO GeNeRaToR.

Bijdrager
    TandMac

Tja,
    de ‘groene’ gedachte i$ ver te zoeken bij hardware leveranciers, terwijl je met zo’n printer nog best lang kan werken voor dat deze mechanisch de geest geeft.
    En in de jaren dat hij dienst doet koop je toch ook hun inkt.

Maar neen…. het moet nieuw en meer zijn.

Bijdrager
    sedikit

Inkt koop je niet van Canon, van geen enkel merk, je koopt navulinkt en/of alternatieve cartridges. Stukken goedkoper en net zo goed (ondanks bangmakerij van de fabrikanten). Keuze/sites in overvloed. Doe ik al jaren. Mag Canon van me weten!

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  sedikit.

Bijdrager
    fatboysmart

Behalve als je professioneel foto’s afdrukt, want ik zie wel degelijk verschil… zelfde met goedkoop fotopapier, kwaliteit is stukken minder dan het dure Canon papier.

Bijdrager
    sedikit

Nou vooruit dan :) Het zal wel: niet geldend voor professionele fotgrafie.

Bijdrager
    TandMac

Ik koop ook merkCartridges (maar daar ging het niet over).

Bijdrager
    sedikit
    TandMac op 08 oktober 2017

Ik koop ook merkCartridges (maar daar ging het niet over).

Daar ben ik w.b. mijn Pixma IP 7250 snel van terug gekomen. Verdienmodel Canon, de cartridges, in optima forma: zowel bij het inschakelen als het uitschakelen van de printer, gaat deze zichzelf ongevraagd reinigen. Dat duurt iedere keer lang en kost vooral zeer veel inkt. De enige remedie is de printer aan laten staan….

Bijdrager
    e.abrahamse

Net ook drivers voor printen en scannen van mijn Canon inkjetprinter opgewaardeed naar macOS 10.13 High Sierra. Ging als een zonnetje. Canon: bedankt!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.