17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    frank vh

Canon printer onder El Capitan?

Weet iemand al of de printer drivers van Canon werken onder El Capitan?
    Weet dat er problemen waren onder de beta, en wil pas installeren als de printer goed werkt….

Dank!

Bijdrager
    Qmagic

Je kunt naar de canon site gaan, als je daar naar stuurprogramma’s (drivers) gaat, kan je operating system OSX 10.11 selecteren, en dan zie je de status van canon printer.
    http://www.canon.nl/support/consumer_products/product_ranges/printers/pixma/

Bijdrager
    frank vh

En dus werkt het dus (nog) niet en zijn (van wat oudere modellen, zoals de MP610) geen printer drivers beschikbaar….

Bijdrager
    polansky

Koop NOOIT! een Canon printer!

Dit liedje is keer op keer hetzelfde met Canon. Met een beetje geluk krijg je ergens in mei of juni volgend jaar de driver beschikbaar, net op tijd dus voor Mac OS X 10.12. De beta moet je dan niet installeren anders moet je weer een jaar wachten op ondersteuning voor je Canon printer.

Zo gaat dat al jaren bij Canon.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Inderdaad. En als je ze mailt, dan zeggen ze doodleuk dat het aan Apple ligt. En dat terwijl het waarschijnlijk gaat over de aanpassing van een lijntje code.

Koop maar een nieuwe? Ja mooi zo, maar geen Canon meer.

Bijdrager
    frank vh

Ik heb op mijn iMac El Capitan geïnstalleerd. Inderdaad gaf de printer eerst problemen.
    Vervolgens de nieuwste driver (Mountain Lion) van Pixma MP610 gedownload en geïnstalleerd.
    En tot mijn verbazing deed de printer het vervolgens wel!!;-) Happy!
    Nu dus ook voor mij MacBook Pro retina aangedurfd.
    Werkt verder prima!

Bijdrager
    Franky Mac

Mijn printer, een Canon MP620, werkte onder Yosemite. Na installatie van El Capitan werkte mijn printer niet meer.

Van alles geprobeerd om de printer aan de praat te krijgen. Printer verwijderen, drivers opnieuw installeren, afdruksysteem opnieuw instellen en in Cups geprobeerd de printer te installeren. Helaas, dat hielp allemaal niet. Mijn MacBook zag de printer (aan het netwerk met een kabel) helemaal niet meer.

Als laatste poging zette ik de System Integrity Protection uit en installeerde de drivers opnieuw. Nu zag mijn Air de printer en geïntergreerde scanner wel. Printer en scanner geïnstalleerd en ik kon weer printen. Na het weer aanzetten van System Integrity Protection bleef mijn printer gelukkig werken.:-)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Franky Mac.

Bijdrager
    Link

mijn wireless mx 515 werkt prima, zowel scan als print.

Bijdrager
    Skeepie

Hebben een IPF750 op de afdeling staan. Begon rare foutmeldingen te geven na El Capitan upgrade. Canon kon me niet helpen… Toen driver simpelweg opnieuw ge├»nstalleerd en alles functioneerde weer.:)

Bijdrager
    MevalonicAcid

Voor een Pixma MP810 => de oude driver simpelweg opnieuw geïnstalleerd en alles functioneerde weer.:)

Bijdrager
    rolfdim

dacht al dat het aan mij lag… mooi niet dus, Canon an El Capitan zijn blijkbaar nog geen vriendjes :/

Bijdrager
    abbenhui

Mijn iP 7250 werkt perfect onder El Capitan, al direct na de update en zonder andere drivers oid.

Bijdrager
    frank vh

Ook ik heb uiteindelijk alles aan de praat gekregen.
    Maar of het noodzakelijk is weet ik niet…..
    Hij deed het pas na een clean install gevolgd door het terugzetten van een TimeMachine backup ├ęn het herinstalleren van de de oude drivers…

Misschien maar eerst eens proberen de drivers opnieuw te installeren?!
    Succes!

Bijdrager
    iMac Lover

Ik heb een Canon printer ergens in de 8900 serie
    Ik vind geen enkel probleem in OSX Elcapitan
    Ik krijg ook regelmatig software driver updates binnen op mijn Mac Mini

Ik heb trouwens een WIFI printer, die in een heel ander kamer staat
    In iOS 9.02 op mijn iPad heb ik het nog niet geprobeerd.
    Je kunt natuurlijk de helpdesk van Canon Nederland bellen

Bijdrager
    MacFundamentalist.nl

Ik kreeg een tweet van Canon dat printers tot 7 jaar na introductie worden ondersteund. Er komt geen update naar 10.11 meer. Ik wilde toch al een A3 printer met ADF voor scanner en kopieerfunctie aanschaffen, maar dan is het afwachten welk merk er dan komt.

Bijdrager
    JJmac

Mijn vorige printer de MP970 werkte alles na behoren, ook de scanner. nu heb ik onlangs een nieuwe printer aangeschaft en de oude weggegeven, nu doet de printer het prima alleen de scanner doet het niet? de scanner wordt ook niet gevonden in Fotolader? zie ik iets over het hoofd? waarom doet de printer het wel bij mij en niet bij een ander met de zelfde iMac en osx? wie….

Bijdrager
    Zeezicht

In augustus hier ook probleem. Wel opgelost. Zie mijn tekst en die van helpdesk Canon:
    De scanner werk weer. Hoera. Vanochtend heb ik het volgende gedaan: In het Airportconfiguratieprogramma heb ik de draadloze opties aangepast voor het 2,4 GHz-kanaal van automatisch naar 11 gezet. Kanaal 5GHz is op automatisch blijven staan.

Hartelijk dank voor uw feedback.
    Het verheugd ons zeer te mogen vernemen dat u het probleem zelf heeft kunnen oplossen.
    Bij het lezen van uw antwoord is het ons pas opgevallen dat we er zelf niet aan gedacht hebben u op het feit attent te maken, dat onze apparaten enkel met een 2,4Ghz frequentie werken.
    Onze oprechte verontschuldigingen hiervoor.
    Wij wensen u verder noch veel plezier met de PIXMA MG5550.
    Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen door te antwoorden op dit bericht.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.