4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Lvd001

[Opgelost] canon printer doet opeens raar

Ik heb via usb nog een wat oudere canon printer draaien (Canon pixma IP 5000) die tot eergister zonder problemen geprint heeft. Echter opeens gaat ie halve pagina’s afdrukken of bijvoorbeeld alleen de koptekst of de omlijning maar alle inhoud ontbreekt. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Ik heb meest recente mac os draaien, verder zonder problemen. En op een nieuwe Canon printer die via netwerk verbonden is wordt dezelfde printopdracht zonder problemen afgedrukt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    sedikit

Nog steeds geen antwoord…..Héél misschien heb je hier wat aan:

k heb ook twee printers: één met usb verbonden (Pixma IP 4300) en één verbonden via netwerk (Pixma IP 7200). Had een tijd geleden een gelijksoortig probleem. Mijn oplossing was toen, de driver van de slechtwerkende printer (de 4300) eruit gooien, en opnieuw installeren. Daarna zorgen dat de instellingen van het printvenster van de wel goed werkende printer (de 7200) overeen kwamen met de slecht werkende printer (de 4300).  Ik dacht dat ik zelfs ook nog Gutenprint heb geprobeerd. Werkte prima maar bleek niet meer nodig:

http://gimp-print.sourceforge.net/

Bijdrager
    jorikcaljouw

Als een Canon printer beetje raar print, zou ik altijd even de nozzle check pattern controleren.:

https://support.usa.canon.com/kb/index?page=content&id=ART153458

Ziet die er goed uit voor je iP5000?

Bijdrager
    Lvd001

Dank voor jullie reacties. Gutenprint geprobeerd maar die had nu juist voor mijn printer niets… Nozzle was gewoon goed en alle testprintjes waren goed. Ik heb maar eens een andere usb poort op mn imac geprobeerd en dat lijkt het op te lossen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.