6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vancoev

Canon Powershot G7

Hopende dat het in het goede forum staat: mijn trouwe ouwe Canon Powershot G7 heeft het probleem dat deze niet herkend wordt door mijn MacBook (unibody eerste generatie met OSX10.6.4). Ik kan mijn foto’s dan ook niet benaderen. Met mijn andere camera (Canon eos 450d) geen problemen: alle foto’s zijn zo binnen te halen iPhoto, Aperture of Eos utilty. Alleen met de Powershot nada, niks. Wanneer ik het geheugenkaartje in de andere camera stop, lukt het wel, maar ik wil dat hij het ook gewoon doet.
    Canon fora geven geen oplossing en wijzen naar een probleem met de Mac. Iemand een idee?

Bijdrager
    pjc90

Heb je je camera ingesteld dat hij RAW moet schieten?

http://support.apple.com/kb/HT3825
    De Canon Powershot G7 staat niet in het lijstje…

Bijdrager
    vancoev

Nee, de G7 kan geen RAW schieten…

Bijdrager
    michelvdb

De G7 verschijnt niet als volume, dat klopt, wat niet wil zeggen dat de Mac hem niet herkent. Je kunt echter wel met iPhoto of Fotolader/Image Capture de opnames in je Mac importeren. Dat werkt al jaren zo.

Bijdrager
    vancoev

Inderdaad, dat zou zo kunnen werken. Maar, zoals ik beschreef, kan ik dus niet met iPhoto, Aperture, Image Capture, Eos Utility of Voorvertoning de opnames importeren. Met mijn andere camera kan dat wel (ook met dezelfde geheugenkaart als ik in de G7 gebruik). Inderdaad verschijnt de G7 niet als volume, maar dat had ik ook niet verwacht.

Probleem met drivers in Mac OSX? Iets anders?

Bijdrager
    McShamus

Hoe groot is het kaartje dat erin zit? Misschien heeft de G7 firmware moeite om kaartjes groter dan 8G aan te bieden aan de driver.

Ik heb (onder andere) een G7 die gewoon te benaderen valt met iPhoto.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.