30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Darkgnome

Canon Pixma IP4200

Hi beste maccers,

heeft iemand ervaring met de Canon Pixma IP4200 printer op zijn mac?

Zoja, wat zijn de ervaringen?

Bijdrager
    Vin

ja! ik heb m en ben er ZEER tevreden mee. mooie kwaliteit. 2 plaatsen voor papierinvoer; onder een cassette en boven een ‘rechte’ invoer. Dus ook makkelijk voor dikker papier (heb er tot 300 grams door heen gehaald!). Aparte cartridges. ook fijn dus en goedkoper omdat je een losse printkop hebt. Ook is hij niet duur bij de mediamarkt 99 euri geloof ik! kopen die handel, echt een fijn ding!!

Oja, bij de consumentengids was ie verkozen tot beste aankoop!

Bijdrager
    Paul1069

prima machine, goede prints. En cd’s van print voorzien!:-) wel eerst iets op branden anders wordt de cd net herkent. Duurde even voordat ik dat doorhad.

Bijdrager
    sally

Maar met navullingen werken is een ramp…..
    En goedkope alternatieven zijn niet beschikbaar,
    Ik heb IP4200x. Daarmee kun je ook handig cd’s beprinten.

Bijdrager
    Joffry

Fijne machine met goede resultaten. Alleen i.c.m. mijn Airport Express was is niet zo gelukkig en ben uiteindelijk, daar ik ‘draadloos’ wilde, overgegaan op de IP5200R.

Bijdrager
    macses

werkt zeer goed, ook met airport. deel hem via airport op kot in leuven met mn broer.

Bijdrager
    N-Freak

Werkt ook hier perfect met Airport Extreme. Prima apparaat, ben er zeer tevreden over.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik ben van plan om het apparaat aan te schaffen.
    Het schijnt ook dat hij zelf dubbelzijdig kan printen door de blaadjes weer terug te trekken(?).
    Is hij duur in gebruik? M.a.w. is de inkt snel op?

Ik twijfel tussen de Dell 3110cn kleurenlaserprinter en bovengenoemde PIXMA.
    Het probleem is dat ik een printer wil die zowel scherpe tekst én plaatjes afdrukt. Ik print niet heel veel dus is die laser eigenlijk weer overbodig… ik kom er niet uit.

Bijdrager
    JJmac

Volgens de Consumentengids” De Beste Keus”, de grotere broer IP5200 is wat stiller en voor foto’s een betere keus.

Bijdrager
    Vin
    ”JJmac”

Volgens de Consumentengids” De Beste Keus”, de grotere broer IP5200 is wat stiller en voor foto’s een betere keus.

wat stiller??? Man ik moet vaak kijken bij m’n 4200 of dat ie al klaar is met printen omdat ik m niet gehoord heb en dat ding staat pal achter m’n iBook!!!

Bijdrager
    JohnTwigt

Ik heb de IP 4200X, mooie prints en erg stil, bijna onmerkbaar.

Maarrr, krijg hem niet aan het printen op mijn airport express, iemand wel? Zo ja nog bijzonderheden daarbij? Specifieke instellingen of zo. Want printer wordt wel getoond maar in printvenster, maar printen ho maar. Mededeling is dat printer niet gevonden wordt.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Is hij nou zuinig of niet?

Bijdrager
    sally

Je kunt ruwweg zeggen dat er altijd een hoop dure inkt in fotokwaliteit prints gaat…
    En aangezien je deze dingen niet voor €5 kunt navullen en er geen goedkope alternatieven voor de cartridges zijn, is deze printer toch duur in gebruik vergeleken bij een een ouder modelletje waarbij dat allemaal wel kan.

Bijdrager
    Vin
    ”sally”

Je kunt ruwweg zeggen dat er altijd een hoop dure inkt in fotokwaliteit prints gaat…
    En aangezien je deze dingen niet voor €5 kunt navullen en er geen goedkope alternatieven voor de cartridges zijn, is deze printer toch duur in gebruik vergeleken bij een een ouder modelletje waarbij dat allemaal wel kan.

in ieder geval wel goedkoper dan een HP printer want dan moet je bij elke cartridge ook een printkop kopen en bij die pixma niet. dat zijn losse inktpatronen.

en ja hij is zuinig. ik heb er al veel mee geprint en de inkt gaat lang mee.

Bijdrager
    MegaChriz

Ik heb hem ook, maar CD’s bedrukken ging in begin lastig. Ik had namelijk in Photoshop een CD-label ontworpen en in het afdrukvoorbeeld werd de label automatisch in het midden van de pagina geplaatst. Ik kwam erachter dat de CD-label net iets onder het midden van een pagina geplaatst moest worden om goed op de CD uit te komen. In het begin kwamen de printjes maar voor de helft op de CD en het was een heel gedoe om de label uiteindelijk op de juiste positie van de pagina te krijgen. Dit moest ik doen door steeds maar uit te proberen hoe de print op de CD zou komen.

Bijdrager
    sally

Als je je label in Photoshop maakt.
    Dan moet je bijwijze van afwerking die cirkel (het ik altijd vrijstaand) gewoon domweg selecteren en croppen.

Vervolgens het CD label print programma dat je er bij krijgt gebruiken:
    menu:
    image: background: file photshopdingetje importeren
    Dat hele kleinde beetje bijstellen watn dan misschien nog nodig is, doe je in dit programma.
    Rechts : print/ printpostion
    Over labelprinten ben ik wel erg tereden.

Bijdrager
    MegaChriz

Krijg je dan geen witte rand?

Ik kreeg een witte rand op de CD toen ik dat programmaatje gebruikte. Toen heb ik de maar vanuit Photoshop geprobeerd de label te printen, ook omdat het bijgeleverde label print programmaatje geen TIFF-bestanden kon importeren en naar mijn weten zijn TIFF-bestanden van hogere kwaliteit dan JPEG, omdat JPEG een compressie ondergaat. Dus toen ben ik gestopt met het uitproberen van het bijgeleverde programma.

Bijdrager
    sally

Hij import gewoon psd..
    Maar dat witte randje is juist. Ben ik gewend. Vind ik mooi (meestal). Ceedees hebben ook veelal iets van een randje.

Bijdrager
    MegaChriz

Ik wist niet dat het bijgeleverde programma ook psd-bestanden kon importeren. Maar ik wilde liever een print maken op CD zonder rand.
    Ik weet trouwens niet zeker of mijn manier van CD-labels printen (vanuit Photoshop) goed is, want vaak komt er dan niet alleen inkt op de CD, maar ook op de mal, waar ik de CD in leg. Na het bedrukken van een CD, haal ik de meeste inkt van de mal weg met een papiertje.

Bijdrager
    JoeyNL

Heb ook een 4200 aangesloten en werkt prima op mijn mac. Toevallig gisteren teruggekomen van reparatie want de cd-lade deed het niet. Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn.

Bijdrager
    Vin
    ”JoeyNL”

Heb ook een 4200 aangesloten en werkt prima op mijn mac. Toevallig gisteren teruggekomen van reparatie want de cd-lade deed het niet. Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn.

wat deed ie niet precies dan??

Bijdrager
    JoeyNL

Als ik een cd/dvd wilde bedrukken gaf hij elke (alle merken) media direct terug met de melding dat ik geen media of geen goede media had ingevoerd. (Dit deed hij ook op WIndows).

Edit: nu ik trouwens toch in dit topic zit, is er al iemand die goede ervaringen heeft met compitable cartridges? Navullen doe ik niet meer, dat is veel te veel werk en mijn IP5000 printerkop is er kapot van gegaan.

Bijdrager
    sally
    ”JoeyNL”

Edit: nu ik trouwens toch in dit topic zit, is er al iemand die goede ervaringen heeft met compitable cartridges?.

Die zijn er (nog) niet voor dit type printer.

Bijdrager
    JJmac
    ”JoeyNL”

Als ik een cd/dvd wilde bedrukken gaf hij elke (alle merken) media direct terug met de melding dat ik geen media of geen goede media had ingevoerd. (Dit deed hij ook op WIndows).

Edit: nu ik trouwens toch in dit topic zit, is er al iemand die goede ervaringen heeft met compitable cartridges? Navullen doe ik niet meer, dat is veel te veel werk en mijn IP5000 printerkop is er kapot van gegaan.

Voor Canon leverde Hema goede prestaties en de Pelikan voor Epson.
    CB februari 2006

Bijdrager
    JoeyNL

Ik had een vraagje over de ip4200, vandaag dati k maar even in deze tread post. Ik heb hem correct geinstalleerd op de Mac, met de Canon software en werkt allemaal prima. Nu wil ik hem ook via het netwerk kunnen gebruiken. Dus dat hij geowon op mijn windows computer aangesloten blijft, maar dat ik via het netwerk vanaf mij mac kan printen. Dus ik zet de printer op delen, en dan krijg je een scherm op de mac waar je die printer kan vinden. Ik heb hem gevonden, en hij doet het wel, maar ik kan hem niet installeren met het stuurprogramma van de Ip4200. hij print dus met een “algemeen canon stuurprogramma”, wat resulteert in het feit dat ik niet de gebruikelijke instellingen kan gebruiken die ik wel kan gebruiken als ik hem via usb op de mac aansluit. Weet iemand hoe je dat stuurprogramma kunt koppelen?

Bijdrager
    mac lover

wat heb je in vredes naam aan een cd label print geval gedonder troep weet ik veel hoe het heet… als je een leeg pak ceedees koopt dan is er toch al wat op geprint dus wat heb je er dan aan??? erovereen printen??

Bijdrager
    JoeyNL

je kunt ook printable dvd media kopen he…

Bijdrager
    mac lover
    ”JoeyNL”

je kunt ook printable dvd media kopen he…

?? zal wel… nooit van gehoord :| zolang er een appeltje op staat vertrouw ik het maar daar buiten wordt het vertrouwen minder

Bijdrager
    JoeyNL
    ”JoeyNL”

Ik had een vraagje over de ip4200, vandaag dati k maar even in deze tread post. Ik heb hem correct geinstalleerd op de Mac, met de Canon software en werkt allemaal prima. Nu wil ik hem ook via het netwerk kunnen gebruiken. Dus dat hij geowon op mijn windows computer aangesloten blijft, maar dat ik via het netwerk vanaf mij mac kan printen. Dus ik zet de printer op delen, en dan krijg je een scherm op de mac waar je die printer kan vinden. Ik heb hem gevonden, en hij doet het wel, maar ik kan hem niet installeren met het stuurprogramma van de Ip4200. hij print dus met een “algemeen canon stuurprogramma”, wat resulteert in het feit dat ik niet de gebruikelijke instellingen kan gebruiken die ik wel kan gebruiken als ik hem via usb op de mac aansluit. Weet iemand hoe je dat stuurprogramma kunt koppelen?

Alweer een tijdje geleden, maar nog geen antwoord. Heb nu dezelfde situatie met ee Labelwriter van Dymo, dus zou graag een oplossing willen. Iemand?:)

Bijdrager
    brams

Ik kom er maar niet achter hoe ik dubbelzijdig kan afdrukken met mijn ip4200.
    Weet iemand hoe dat moet?
    bedankt!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.