7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Arno Verbeek

Canon MP630, traag printen

Misschien is dit niet de juiste plek, maar uit de support site van Canon word ik niet veel wijzer.
    Mijn Canon MP 630 printer doet er lang (± 5 minuten) over voordat het begint met printen. Gedurende de ‘wachttijd’ maakt de printer allerlei geluiden vanwege allerlei dingen(?) die in de printer heen en weer bewegen. Dit probleem heeft de printer al lang. Ik gebruikte de printer eerst met Macbook pro (2009) met Mountain Lion en daarna met iMac G3/700hz PowerPc (2001) met OS X 10.4 (Tiger). Met beide mac’s heeft de printer hetzelfde euvel. Heeft iemand enig idee?

met vriendelijke groet,

Arno

Bijdrager
    Maurits

Klinkt als ‘cleanen’ van de cartridge, maar waarom doet hij dat elke keer?
    Omdat de printer (of cartridge) bijna op is?

Ik had vroeger zo’n printer (de MP 620) en ben nu heel blij met een color laser multifunctional van Samsung (en dat als apple fan:-) de clx 3185w die niet heel veel inkt wegspuit met dat cleanen.

Bijdrager
    Arno Verbeek

Klinkt als ‘cleanen’ van de cartridge, maar waarom doet hij dat elke keer?

Ja, iedere keer als ik wil printen duurt het zo lang en iedere keer hoor je dat geluid.

Omdat de printer (of cartridge) bijna op is?

Maakt niet uit hoe veel inkt er nog in cartridges zit, ook bij net nieuw geplaatste (volle) cartridges hetzelfde probleem.

Kan het zijn dat ik ergens in de machine overtollige inkt van het cleanen moet verwijderen?

groet, Arno

Bijdrager
    LighScan

Met MP560 net hetzelfde probleem hier, maakt inderdaad niet uit wat de inktniveau’s zijn of hoe vaak de printer gebruikt wordt. Ik vermoed dat dit iets Canon-achtig is.

Bijdrager
    gsmaster

Ik heb canon opgegeven…

Ik had enorm veel wifi problemen, de printer ging meer niet dan wel…
    2x bij Canon geweest en het probleem werd niet verholpen, toen hij de tweede keer terug kwam zonder dat het probleem opgelost was kreeg hij ook nog scan problemen…
    Dan maar vuilbak in en terug naar good old Hp, helft van de prijs, veeeeeeeeel zuiniger in inkt en nooit problemen mee gehad!

Bijdrager
    LighScan

Zo wanhopig hoef ik gelukkig nog niet te zijn. Afgezien van het akkefietje dat hij traag print doordat hij om 1 of andere vage redenen telkens de printerkoppen reinigt, doet hij het best aardig.:P

Bijdrager
    Arno Verbeek

Ik geloof dat ik de move van gsmaster ook maar ga volgen: Canon de deur uit en terug naar HP. als ik tegenwoordig iets snel moet printen gebruik ik mijn (stok)oude HP deskjet 930c, uit 1999 nota bene: draait nog als een tierelier én geen wachttijd én ook heel zuinig met inkt. Ieder keer als ‘ie aangeeft inkt is bijna op, kan hij vaak nog een tijdje toe. Canon MP630 mag – als ;ie eenmaal aan de gang is – geen onaardige printjes geven, het wachten en inktverbruik ben ik zo langzamerhand ook echt zat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.