10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Janvw

canon lide scanner werkt niet met software

Heeft iemand ervaring met het installeren van de Canon Lide 50 scanner op een G4 met OS X? Het programmatje CanoScan werkt niet met de scanner. Noch onder OS X noch onder Classic mode. Ik krijg na de installatie van CanoScan de mededeling dat de scanner niet goed aangesloten is. De scanner werkt wel wanneer ik het programma ScanGear gebruik onder Photoshop 7 OS X (plugin). Maar goed, met CanonScan moet je direkt een .pdf kunnen maken van de scan. Lijkt me erg handig.
    Hoe krijg ik CanoScan aan de praat???

Bijdrager
    Dennis002

Bijdrager
    Urbin Design

Idd raar ik heb een Canon 650U thuis staan en deze wil niet werken met ScanExpert ook niet onder het proggie Fotolader. Fotolader is misschien nog wel een optie voor jou om uit te proberen.

Ik krijg het niet voor elkaar.
    Moet alles vanuit photoshop inscannen.

:(

Bijdrager
    Urbin Design
    ”Janvw”

Hoe krijg ik CanoScan aan de praat???

>>>>>Hier ook niets tussen?<<<<<<

[mod:c18a676af0=”Urbin”]ondertussen is het meer een software probleem geworden dus verplaatst.[/mod:c18a676af0]

Bijdrager
    koen76

Helleuh,
    ik heb een LIDE 30 en die werkt perefect onder OS X… Download die driver van canon, i principe zijn de 30 en 50 toch hetzelfde…

Anders stur ik je eventueel wel de OS X files van mijn installatie cd van canonscan toolbox…..

S6
    KOen76

Bijdrager
    boelie

Ik heb een soortgelijke scanner (zelfde serie) en die werkt via een plugin prima onder photoshop. Er staat een installer (in de map Mac OS X) op de bijgeleverde cd.

Bijdrager
    Janvw

Ik heb een andere versie van CanonScan geinstalleerd.
    Alles werkt.
    Thanks.

Bijdrager
    Urbin Design

He ho! Welke? IK HEB NU NET DIE VAN 14 MEGS BINNEN.
    Is dat de juiste?

Bijdrager
    Janvw

Versie 4.1.1.0 OS X is ok. Wat is jouw versie groot! Deze is maar iets van 4 MB. Draait eindelijk als een zonnetje. Alleen het programmatje OmniPage (OCR) krijg ik niet geinstalleerd. Pfff…

Bijdrager
    koen76

Klopt, dat heb ik ook..
    Denk dat Omnipage enkel voor OS 9 of Classic is, niet voor OS X..

Daar mag CAnon wel iets aan doen…

Ik heb nu een trial versie van Iris Reader, en die werkt perfect…

KOen76

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.