4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Geblokkeerd
    Anoniem

Canon Legria HF M31 en communicatie met iMac

Beste mede-OMT-ers,

In 2011, toen ik nog onbezorgd Windows-gebruiker was, hebben mijn vrouw en ik voor ons trouwen een Canon Legria HF M31 videocamera gekregen. Prachtige filmpjes, weinig mis mee. Tot ik eind 2012 overging op Mac altijd keurig de bestandjes in AVCHD-kwaliteit (.mts-bestanden) rechtstreeks van de camera of SD-kaart kunnen plukken, niets aan de hand.

Nu wil ik de camera weer eens ‘back-uppen’ met de Mac en dat gaat lastiger of ik zie het gewoon niet. Bij koppeling tussen Mac en camcorder zie ik slechts één ‘groot’ AVCHD-bestand. Openen geeft de keuze in verschillende fragmentjes om af te spelen, maar verder kan ik er niets mee. Gebruik ik iMovie om te importeren dan krijg ik ineens de filmpjes (wel los) in .mov-bestanden met HD-codec, maar dat is zover ik weet dus niet wat er daadwerkelijk op de camera/SD-kaart staat. Overigens, als ik de handleiding van Apple volg zou er een dialoogvenster voor importeren in HD-kwaliteit moeten komen, maar ook die blijft afwezig.

Ik wil t.z.t. alles achter elkaar plakken en ordenen, maar tot het zover is wil ik gewoon de originele AVCHD-bestanden in een map gooien. Hoe doe ik dat?

Geblokkeerd
    Anoniem

De truck is, gebruik VLC…

Door opname-apparaten te openen kan je het AVCHD-bestand openen, dit is een zogenaamd ‘pipe’-bestand (een Windows-computer ziet het als map). Door deze te openen krijg je de totale inhoud te zien, waaronder de originele MTS-bestanden. Rechtsklikken en ‘geef weer in Finder’ zorgt ervoor dat je alle bestanden kan zien en waar nodig kan kopiëren.

Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat ‘pipe’-bestanden ook op een Mac gezien worden als map?

Bijdrager
    TheBigZ

De bestanden die je nodig hebt zijn de MTS bestanden. Die zitten verstopt in het AVCHD package. De Finder laat inderdaad alleen het package zien, maar via rechtsklikken kun je ook de inhoud van het package bekijken.
    Zie ook dit topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/mts-bestanden-converteren-voor-imovie/page/2/
    iMovie 10 (op OS X 10.9) kan direct de MTS bestanden importeren. Je hoeft ze niet meer te converteren zoals in het hierboven gelinkte artikel wordt besproken.

Bijdrager
    applefan222

Zo kominuseer je met een iMac:
    010010110110110110110110110101011010110 dat is hallo in het iMaciaans

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.