7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainy

Canon Legria FS200, converteren voor Final Cut Expres

Wat is de beste manier om opnames van de Canon te importeren in Final Cut Expres?
    Momenteel importeer ik het eerst in Imovie en daarna importeer ik het in Final Cut Expres.

De camcorder is een Canon Legria FS200. Mijn Mac is een MacBook Pro unibody OSX 10.5.7. Het bestandstype op de SD card is MOV00A.MOD. Als ik dit via MPEG Streamclip wil converteren moet ik eerst Apple QuickTime MPEG-2 Playback Component kopen.

Hoe kan ik (gratis) direct de opnames in een formaat krijgen/converteren wat Final Cut begrijpt?

Bijdrager
    Pieterr

Zolang FCE het formaat niet direct kan importeren, zit je vast aan een omweg.
    iMovie ondersteunt deze camcorder inderdaad: http://support.apple.com/kb/HT3290?viewlocale=nl_NL
    De goedkoopste oplossing heb je zelf al gevonden; eerst importeren in iMovie, en vervolgens verwerken in FCE.
    Voor €20 euro koop je de MPEG-2-afspeelfunctie zodat je MPEG Streamclip kunt gebruiken. Maar ook dat wist je al.
    Ik denk niet dat er nog een makkelijkere methode is.

Bijdrager
    Brainy

Die € 20,- kan er ook nog wel vanaf maar wat ik me afvraag is als straks in september Snow leopard uitkomt werkt de Apple QuickTime MPEG-2 Playback Component dan ook nog of moet ik dit dan weer opnieuw aanschaffen?

Bijdrager
    Pieterr

Geen idee. Als ik zou moeten gokken, zou ik gokken op “nieuwe ronde, nieuwe prijzen” omdat QuickTime in Snow Leopard flink op de schop is gegaan. Je loopt dus inderdaad het risico straks weer €20 op te mogen hoesten.

Bijdrager
    Brainy

Dat is duidelijk en goed advies. En september is niet zo heel ver meer weg… Voorlopig maar via Imovie dan, bedankt voor je snelle reacties.

Bijdrager
    Julian Gijsen

Ik heb ook problemen met mijn Panasonic SDR-SW20; deze p**pt zijn beelden ook in het onhandelbare .mod uit en daar kan ik dus he-le-maal niks mee. Ik wil dolgraag betalen voor een converter (gratis is natuurlijk nog mooier) want bij mij ligt de nadruk op kwaliteit; ik heb met MPEG-Streamclip (i.c.m. die plugin) meegemaakt dat wanneer ik mijn beelden converteerde, er gigantische aliasing onstond. Mijn heel vakantiefilm is op die manier naar de filistijnen gegaan en dat wil ik niet nogmaals. Ik loop al een tijdje te zoeken en het verbaast me dat er eigenlijk niet één converter is die mijn .mod bestanden netjes kan converteren. Iemand die verlossende oplossing?

Bijdrager
    hendriks_izaak

“Als ik zou moeten gokken, zou ik gokken op “nieuwe ronde, nieuwe prijzen” omdat QuickTime in Snow Leopard flink op de schop is gegaan.”

Ik ga akkoord.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.