7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Cindy78

Canon Legeria hf m46 en mac

Hallo Allemaal,

Met de kerst heb ik een videocamera gekregen de canon Legeria hf m46. En we hebben een mac. Nu heb ik in het begin al problemen gehad met ze op de mac te zetten. Na wat telefoontjes lukt het wel maar via een omweg.

Ik sluit de camera aan. En krijg dan de canon in beeld te staan. Dan moet ik heel wat mapjes open klikken en dan verschijnen mijn video’s.
    Mijn vraag is kan dit niet anders ? Via fotolader of imovie ?
    Als ie ze afspeelt doet ie dit met VLC

En ik zou ze graag bewerken en dacht dit met imovie te gaan doen. Maar ook dit gaat niet. Is er een weg dat het wel gaat of anders een ander programma.

Zoals jullie al lezen heb ik niet grote kennis over dit soort zaken. Sorry.

Alvast bedankt

Cindy

Bijdrager
    Cindy78

Niemand SNIK !!

Bijdrager
    Vassilli

Wat voor\’n bestanden zijn het? Movjes of mp4\’tjes of…?

Bijdrager
    Cindy78

Nou het zijn volgens mij mpeg 2 bestanden en die kan imovie niet aan denk ik.

Bijdrager
    McD44N

Een Mac heeft een stukje software nodig om MPEG2 af te spelen en te bewerken, de QuicktimeMPEG2Component. Te koop voor €20,- hier: http://store.apple.com/nl/

Als je QuicktimePro of FinalcutPro hebt, is de component al geinstalleerd.

Ik ken iMovie niet goed, maar volgens mij kun je, ook met die component nog geen MPEG2 inladen. Je zult dat formaat eerst moeten converteren. Dat kan bijv. met het gratis MPEGStreamclip. Voor dat converteren heb je die Quicktime-component nodig (die trouwens op de achtergrond werkt, je hoeft er niks mee te doen).

Open je bestand in MpegStreamclip, kies voor ‘Export to Quicktime’. In het volgende scherm kies je bij ‘compression’ voor ‘H.264’. Daar werkt iMovie goed mee.

MpegStreamclip: http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html (en lees wat er onder de link staat over de Mpeg playback component)

Bijdrager
    TheBigZ

Het is geen MPEG2 maar AVCHD (MPEG4). Nieuwere versies van iMovie moeten dit gewoon kunnen importeren. Zie de handleiding p.181.

Problemen zijn wel te verwachten met de hoogste opnamestand MXP (50p/60p). Dan zul je eerst iets als ClipWrap moeten gebruiken als je het in iMovie wilt importeren.

5 modi voor opnamekwaliteit.

MXP: 1920 x 1080, 24 Mbps;
    FXP: 1920 x 1080, 17 Mbps;
    XP+: 1440 x 1080, 12 Mbps;
    SP: 1440 x 1080, 7 Mbps;
    LP: 1440 x 1080, 5 Mbps

Bijdrager
    Cindy78

Dank jullie wel. Inmiddels staan ze in imovie ! Dank jullie wel voor de reactie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.