9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    WimL

Canon laserprinters en Lion werken niet samen!

Na de update van Lion werkt mijn Canon i-senys MF8350Cdn niet meer. Printen is onmogelijk er ontslaat direct een driverprobleem. Ook scannen lukt niet meer. Van het begin af aan, ik heb de printer vanaf maart dit jaar, heb ik onder OSX problemen ondervonden, die soms eenvoudig opgelost konden worden door de driver opnieuw te installeren en soms om de update terug te draaien. Maar echt goed werkte het nooit. Overigens onder Windows draait deze multifunctional veel beter en is de software ook beter en heeft ook meer mogelijkheden. Ook treden er veel minder storingen op.
    Canon is niet instaat, volgens hun eigen zeggen, om nu nieuwe aangepaste drivers te leveren, die komen pas in oktober. Helaas verzuimd Canon het nog steeds om op hun website duidelijk aan te geven dat geen enkele Canon laser printer (volgens Canon zelf) kan werken met OS Lion.

Het duidelijk: Canon vindt de Apple-klant niet echt interessant om daar in te investeren. Wil je toch met een Canon laser printer werken, blijf dan werken onder Snow Leopard en hoop dat daar geen updates meer voor komen die het werken met deze printer onmogelijk maken. Dit is overigens ook het enige advies dat Canon geeft. Waarschijnlijk is het beter om naar een ander betrouwbaarder merk uit te kijken.

Kortom, koop nu geen Canon laser printer als je werkt met een Apple en zeker niet als je werkt met OS Lion.
    Mijn printer staat nu werkeloos.

Bijdrager
    valandil

ik heb een canon pixma die ok problemen gaf, maar driver vanaf cd opnieuw installeren heeft hier probleem verholpen
    (canon pixma 540)

Bijdrager
    WimL

Helaas levert het opnieuw installeren van drivers geen oplossing. Inkjetprinters van Canon geven, volgens mij geen problemen onder Lion.

Bijdrager
    BenDover

Welke versie drivers heb je, dit zijn de ‘tijdelijke’ voor Lion:

Mac UFR II LT Printer Driver Version 2.03
    Canon PS Printer Driver for Macintosh Version 3.31
    Canon FAX Driver for Macintosh Version 3.41

Bijdrager
    PowerbookSurfer

Kijk eens op de website van Canon Australië (http://www.canon.com.au). Canon geeft daar summier uitleg over Lion support en biedt een nieuwere vsie van de printerdriver aan dan hier in Europa (tenminste voor mijn LBP5360 tenminste wel). In Europa kan ik verreis 2.24 download van de driver, vanuit Australië versie 2.25.

Succes!

Bijdrager
    WimL

Nee helaas werkt ook deze driver (2.25) niet. De boodschap cmjcInitialize error blijft en er wordt niets geprint.

Bijdrager
    altec433

Ook de MF8000 serie werkt prima met Lion, zojuist nog geïnstalleerd. Stuur een mail naar @canon.nl">cciservice@canon.nl voor meer informatie.

Bijdrager
    WimL

Fijn dat het nu opgelost is. Eind oktober begin november kon Canon mij nog geen uitsluitsel geven wanneer de aangepaste drivers beschikbaar zouden zijn. Daarop heb ik de printer verkocht. Onder Windows werkte overigens deze printer prima, veel beter dan hij het ooit gedaan heeft onder Apple.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb hele gemengde ervaringen met m’n Canon-printer — van de ene computer doet hij het meestal wel, van de andere meestal niet, maar waarom … ? Ze draaien allebei hetzelfde besturingssysteem en hebben dezelfde versie van de printerdriver, soms helpt het om de printer eerst aan te zetten maar soms ook niet (hij zou automatisch aan moeten gaan bij een printopdracht), dus mijn gedachten hierover zijn nu vooral dat ik een ander merk koop wanneer deze aan vervanging toe is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.