4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacOwner

Canon i560 aan PC niet te bereiken via Macbook

Heee!

Na 2 zware introdagen ben ik voor de zoveelste keer weer gaan stoeien met het printen via het netwerk… Bestanden delen gaat super, maar het delen van de printer krijg ik maar niet aan de praat…
    Ik zal het stukje bij beetje uitleggen…

Netwerkschets:

PC (Canon i560 printer) ——————— Linksys WAG345G – – – – – – – – – – – – Macbook
    UTP Wireless

Details printer:

Volgens mij een vrij standaard printer wat altijd goed heeft gefunctioneerd aan mijn XP machine, USB 2,0 tja, verder een standaard printertje dus!

Wat heb ik geprobeerd en wat zijn de symptomen?

Dit (ook de andere pagina’s)
    En dit

Allebei geen effect, hij vind de printer wel in het netwerk, maar er is geen Gimp driver voor.. Althans, bij mij staat er geen i560 in het lijstje, ik heb verscheidene andere printers geprobeerd (wel van Canon natuurlijk) maar ook dat mocht niet baten.. Wanneer ik als printerdriver de Canon BJC 6200 aangaf (en nog 2 die ik zo niet herriner) dan begint hij met het versturen van de data, maar geeft hij de volgende foutmelding:

[URL=http://img395.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1ur4.png][/URL]

Deze zie ik nadat hij tot 18% laad…

Daarnaast heb ik ook andere GIMP drivers geprobeerd (4,2,7, non beta itt de 5,0,2 die beta waren) maar dit heeft geen enkel resultaat…

Zucht.. iemand enig idee? Het zou toch moeten werken, printer is redelijk recent!

Alvast bedankt!

——————Update—————–

heee! Bruut! Hij print in ieder geval.. moet alleen even met goede drivers klieren, want nu komt het eruit in zwart wit en heel klein.. Ik gebruikte eerst als share naam”Canon i560″, dit heb ik veranderd in i560 en dat werkt wel! :d

Iemand enig idee wat een goede vervangende driver is voor deze printer (en waar ik die vndaan kan halen?), blijkbaar wordt de i560 niet onderstuend.. :s

[URL=http://img413.imageshack.us/my.php?image=afbeelding2ha2.png][/URL]

[URL=http://img389.imageshack.us/my.php?image=afbeelding6tg5.png][/URL]

Bijdrager
    Dick de Roos

Als in op de site van Canon kijk, vind ik zo OSX-drivers.
    Doen die het niet dan? :apple:

Bijdrager
    MacOwner

os x heeft toch zelf de goede drivers? Wanneer ik m rechtstreeks op mn Macbook aansluit pakt ie um wel gewoon als de i560.. Maar via het netwerk dus niet.. :x

Heb het geprobeerd, heeft geen enkele invloed… :sealed:

Inactief
    Anoniem

Ik heb hier ook lang mee gestoeid met een HP Photosmart en het is niet gelukt, via USB gaat alles perfect maar via het netwerk lukt het niet.

Dat komt volgens mij omdat als je een USB printer aansluit, OS X de driver zoekt, en als ‘ie die heeft installeert de printer gewoon goed, als de driver niet beschikbaar is kan je hem meestal downloaden, het probleem is dan dat je voor een netwerkprinter niet de goede driver kunt selecteren omdat die vaak nergens op de schijf te vinden is, alleen OS X weet die dus te vinden voor de USB printer.
    Voordeel van Windows: je zoekt gewoon het driver bestand en klaar ben je…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.