12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Hayalet

Canon EOS D500 – Lion

Hallo,

Sinds na de update pakt mijn pc de camera niet.
    Ik heb de EOS utility, digital photo prof. etc. maar

Er komt een scherm met ; No camera was found.

Ik zie er ook geen update op canon zijn site voor lion.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Afroman

Waarvoor gebruik je de EOS-utility? Ik heb zelf maandenlang een Canon maar dat nooit gebruikt.
    Is het puur voor het importeren van foto’s? Of ga je ook theteren en dergelijke?

Bijdrager
    Hayalet

Nee, alleen voor foto’s overzetten.. ik moest het downloaden om dat te doen.

Bijdrager
    Afroman

En wat gebruik je om je foto’s in op te slaan? Want programma’s als Adobe Lightroom en Apple iPhoto/Aperture zien je camera wel als het goed is. En anders via een cardreader proberen.

Bijdrager
    Afroman

Trouwens, het is een 500D. (makkelijker voor bij het zoeken van topics)

Bijdrager
    Hayalet

Ik heb nu alles verwijderd, dacht even zo gaan te proberen maar komt ook niks.
    Volgens mij heette dat programma digital photo proffesional.

Bijdrager
    Dwee8le

Canon heeft zijn EOS utility e.a. nog niet aangepast aan OS X Lion. Weer zo’n bedrijf dat geen gebruik wil maken van de previews die zo makkelijk verkrijgbaar waren (Synology is er nog zo een). Het is niet bekend wanneer er een update beschikbaar is. Schijnbaar werkt versie 2.8.1 schijnt wel te werken (zie bron), maar 2.9 en 2.10 niet…

BRON (eerste paar zinnen, de rest gaat over Nikon).

Edit: nadeel van oude versie is dat het geen nieuwe camera’s herkent zoals de bijvoorbeeld de 60D. Ik heb gelukkig een 450D:razz:

Bijdrager
    Hayalet

Yes, Canon EOS Utility 2.8.1 versie lukt!

Thanks

Bijdrager
    TheBigZ
    Dwee8le op 22 september 2011

Weer zo\’n bedrijf dat geen gebruik wil maken van de previews die zo makkelijk verkrijgbaar waren (Synology is er nog zo een).

Geleuter. Synology heeft al enige tijd DSM 3.2 uit met prima Lion support. En voor de x07 serie een aparte DSM 3.1 update.

Bijdrager
    iCreatedTech

@TheBigZ Bij DSM 3.2 staat er wel “OS X Lion support”, maar in praktijk werkt het voor geen meter, kan mijn NAS geeneens meer benaderen sinds DSM 3.2!

Bijdrager
    Dwee8le
    TheBigZ op 22 september 2011

Weer zo\\\’n bedrijf dat geen gebruik wil maken van de previews die zo makkelijk verkrijgbaar waren (Synology is er nog zo een).

Geleuter

Ja en wanneer kwam die update? 7 september. En wanneer waren de eerste testversies van Lion beschikbaar? En wanneer was de officiele release van Lion? Precies. Was Synology dus op tijd bezig met een update? Nee, Synology had meer dan 6 maanden de tijd om iets te doen.

De volgende keer beter lezen en niet meteen je leuter uit je broek halen.

Bijdrager
    iep

Canon heeft zijn EOS utility e.a. nog niet aangepast aan OS X Lion. Weer zo\’n bedrijf dat geen gebruik wil maken van de previews die zo makkelijk verkrijgbaar waren (Synology is er nog zo een).

Flauwekul aangezien Canon bij voorgaande releases heeft laten zien dat ze heel snel met een update konden komen. Het is zeker niet noodzakelijk om van de previews gebruik te maken! Als user heb je ook een eigen verantwoordelijkheid. Misschien eens niet je geslachtsdeel (als we het dan toch over leuters gaan hebben…) achterna lopen en alles kopen wat Apple uitbrengt op het moment dat het verkrijgbaar is. Je kunt beter even uitzoeken of alles wel goed zal gaan, welke updates je nodig hebt, etc. en pas daarna beslissen of je het koopt of niet. Hier is dus evengoed sprake van “weer zo’n figuur die z’n Apple-koopverslaving moet laten behandelen” of domweg “een beetje te enthousiast” (in Maxima variant: “een beetje dom”).

Lion is de eerste release waarbij Canon de boel volledig lijkt te negeren en dat is nogal irritant. Op dit moment is alleen versie 2.8.1 succesvol te draaien onder Lion maar die versie ondersteund de nieuwere dslr’s van Canon weer niet (de 500D gelukkig wel). Er zijn dus aardig wat mensen die geen gebruik kunnen maken van die EOS Utility in Lion. Gelukkig hoef je nou ook niet zo vaak van die EOS Utility gebruik te maken, is weliswaar een heel klein doekje voor het bloeden…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.