7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    alfonzo

Canon EOS 350D en Photoshop

Hallo,

Ik heb een Canon EOS 350D geleend van iemand die er zelf ook niet zo heel veel verstand van heeft (2 leken dus). Nu vraag ik mij af of ik de software bij de camera nog moet installeren om RAW bestanden in Photoshop (CS2) te kunnen openen?

Bedankt!

Bijdrager
    Freek.

Als je de bestanden met een cardreader op je systeem kan sleuren en pleuren niet. Heb je zo’n cardreader niet dan met de meegeleverde software transferren naar je HD. Vervolgens kan alles via Bridge/Photoshop.

Bijdrager
    beammeup

Er is een speciale plug in voor Photoshop,.. ff zoeken op de website van Adobe!

:?

Bijdrager
    alfonzo

Ik heb geen cardreader.

Welke Plugin zou dit kunnen zijn? Ik heb van de site van Adobe reeds de Camera Raw 3.3 plugin gehaald, maar dit zou zelfs volgens Adobe niet nodig zijn om met CS2 de Canon 350D te herkennen in Photoshop. Nu kan ik echter nog steeds niet aan mijn RAW bestanden op de camera … ook met plugin.

Bijdrager
    Katinka

Edit: Skip maar door naar FreekMac, dit verhaal gaat kennelijk niet werken :D

Ik ken de Canon 350D niet, maar veel digitale camera’s kun je ook via iPhoto leeghalen.
    Misschien start iPhoto vanzelf op, anders moet je dat zo instellen of in het venster ‘importeer’ kiezen.
    Anders misschien met fotolader, hoewel ik daarvan weer niet weet of die wat met RAW-bestanden kan.

Dan is het ook nog vaak zo dat je Mac je camera zonder software gewoon als een soort externe harde schijf ziet. Die kun je dan gewoon op0enen en dan kan je de bestanden naar een mapje slepen.

Als je alles via iPhoto importeert, is het vanuit PS wel even zoeken.

Ga naar afbeeldingen > iPhoto Library > jaar > maand (bijv. 03) > dag > (bijv. 26)

En bij PS CS2 heb je inderdaad geen plugin meer nodig om RAW bestanden (of wat voor naam die dan ook hebben) te openen.

Bijdrager
    Freek.

De RAW-plugin van Photoshop werkt wel maar je moet eerst de bestanden vanuit je camera/kaart naar je HD halen. Misschien kun je je camera met de USB-kabel aansluiten en eerst de tip van Deskman in dit draadje lezen: Digitale camera IXUS 60 op bureaublad.
    En anders het (meegeleverde) EOS Viewer Utility installeren of downloaden bij Canon. Hiermee kun je je beeld rechtstreeks van camera naar HD transferren.

”Katinka”

Dan is het ook nog vaak zo dat je Mac je camera zonder software gewoon als een soort externe harde schijf ziet. Die kun je dan gewoon op0enen en dan kan je de bestanden naar een mapje slepen.

En dat doet ie nou net niet met Canon camera’s. Vandaar de beide bovenstaande opties :)

Bijdrager
    conradzoo

Adobe raw files update voor canon 350:

http://www.adobe.nl/products/photoshop/cameraraw.html

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.