29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    7331

Canon EOS 350D

Hi, ik heb een vraagje.

Ik heb een iBook en een Canon EOS 350D, maar mijn iBook herkent de camera niet meer dus kan ik mijn foto’s niet uploaden.
    Ik heb al geprobeert om de software opnieuw te installeren.

What to do?

Moderator
    unSOUND

Zien fotolader en iPhoto hem ook niet ? Of verschijnt hij enkel niet op je bureaublad ? Dat laatste is namelijk gewoon bij Canon…

Bijdrager
    7331

Fotolader ziet hem ook niet nee, en er verschijnt niks op mijn bureaublad.

Bijdrager
    walterb

niet ‘meer’? Welke besturingssysteem draait op je mac? Normaal moet iphoto ‘m direct herkennen, anders kan je foto’s ook handmatig importeren.
    Mijn ‘oude’ canon 300d geeft geen problemen, ik neem aan dat je de canon software ook hebt geïnstalleerd?

Bijdrager
    ParadoX

ik raad je aan een card reader te kopen. Nooit meer problemen en je hoeft ook de camera niet bij de hand te hebben als je de foto’s eraf wilt halen.

Bijdrager
    7331
    ”walterb”

niet ‘meer’? Welke besturingssysteem draait op je mac? Normaal moet iphoto ‘m direct herkennen, anders kan je foto’s ook handmatig importeren.
    Mijn ‘oude’ canon 300d geeft geen problemen, ik neem aan dat je de canon software ook hebt geïnstalleerd?

Ja, ik heb namelijk eergister nog foto’s ervan af gehaald. Ik heb gisteren wel weer mijn oude camera erop aangesloten, ik weet niet of dat invloed heeft gehad?

Bijdrager
    Jaffster

welke oude camera , en werkt die nog steeds ?

Mijn 350d werkt onder 10.4.7 gewoon met de software van de cd.

grtz

Jaffster

Bijdrager
    Erikaatje

hmm vreemd
    osx zou hem gewoon moeten herkennen inderdaad..
    heb je wel de nieuwste updates van osx erop staan etc.?

ik kan alleen maar een herinstallatie aanbevelen van osx!

Bijdrager
    Freek.

Met welk programma haal je die foto’s nou binnen? Fotolader, iPhoto. meegeleverd Canonprogramma?? Check iig eerst even de voorkeuren/preferences gewoon vanuit het programma. Misschien staat er nu een andere camera geselecteerd als standaard camera. Evengoed vreemd maar voordat je voor zoiets simpels je hele systeem gaat herinstalleren…

Bijdrager
    roy

Je hele systeem opnieuw installeren :x Je kan beter een nieuwe mac kopen…. Wat een paardenmiddel zeg.

Heb je je iBook al een keer herstart? Andere USB poort?

Bijdrager
    Freek.

Ja dat zei ik maar dan met zonder smiley :lol:

Effekes herstarten zou een optie kunnen zijn. Maar ik ben nog te benieuwd naar het gebruikte programma.

Bijdrager
    7331

Het is meegeleverde software van Canon.

CameraWindow (CameraWindowDSLR)

En de andere camera is een Sony cybershot p200, die wordt wel herkent door CameraWindow.

Bijdrager
    Erikaatje
    ”roy”

Je hele systeem opnieuw installeren :x Je kan beter een nieuwe mac kopen…. Wat een paardenmiddel zeg.

maar het werkt wel! :o
    er is niet eens een schone installatie voor nodig.. dus zo’n big deal is het niet

Bijdrager
    7331

Herstarten en uitzetten heb ik ookal geprobeerd.

Bijdrager
    Dick de Roos

Met een cardreader (al eerder aangegeven) heb je geen problemen.
    Het werkt prima en snel (USB 2.0 meestal) en kost niet meer dan c.a. 10 Euro.
    Nog een voordeel: je kunt er meerdere typen kaarten mee lezen.

Bijdrager
    roy
    ”Erikaatje”
    ”roy”

maar het werkt wel! :o
    er is niet eens een schone installatie voor nodig.. dus zo’n bid deal is het niet

Ja en een nieuwe mac kopen ook. Het is wat drastisch alleen.

Probeer eens met app-zapper (ff google-en) de canon applicaties te deinstalleren. Installeer ze dan nog eens.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Ik weet niet of iemand het al heeft geroepen maar een nieuw usb kabeltje geprobeert?

Bijdrager
    Gies

Ik heb ook een iBook en een canon 350D maar bij mij werkt het wel gewoon via de meegeleverde software (EOS Utility). Misschien komt het omdat ik mijn canon in de VS gekocht heb. Bij mij werkt het met het meegeleverde kabeltje en een soortgelijk kabeltje van mijn telefoon. Ja kan ook je instelling in je camera veranderen van PRINT naar PC. Volgens mij onder menu en dan instellingen en dan hete vierde scherm. Als je dat gedaan hebt kun je zelfs fotoo’s maken via je iBook (foto’s worden dan niet opgeslagen op de memorycard van je camera maar direct op je hardeschijf van je iBook. Enige nadeel is dat je niet op je beeldscherm van je iBook door de lens kan kijken van de camera. Succes.

Bijdrager
    7331

Ik heb even gezocht, en het komt erop neer dat het door de updates van de iBook komt.

Maar hoe zou je dan nog foto’s kunnen uploaden?

Bijdrager
    eerdepeer

wazig, alleen bij de iBook dan, ik heb een MacBook pro 17″ (ook laatst een firmware update gehad) en mijn 350d doet het nog prima in iPhoto.

Als het echt 1 van de laatste updates is, dan kan je die weer verwijderen door te klikken op: Systeemvoorkeuren > Software update > tabje “Geinstalleerde Updates” (ofzo, ik vertaal het ff letterlijk uit het Engels). Daar staan ze allemaal incl. de datum wanneer ze zijn geinstalleerd. Mss dat je daarmee verder komt? :|

Bijdrager
    7331
    ”eerdepeer”

wazig, alleen bij de iBook dan, ik heb een MacBook pro 17″ (ook laatst een firmware update gehad) en mijn 350d doet het nog prima in iPhoto.

Als het echt 1 van de laatste updates is, dan kan je die weer verwijderen door te klikken op: Systeemvoorkeuren > Software update > tabje “Geinstalleerde Updates” (ofzo, ik vertaal het ff letterlijk uit het Engels). Daar staan ze allemaal incl. de datum wanneer ze zijn geinstalleerd. Mss dat je daarmee verder komt? :|

Kan je de updates ook ongedaan maken?

En hoe moet je eigenlijk foto’s met iPhoto uploaden (nog nooit gedaan).

Bijdrager
    macpro

Nee hoor, die kun je op die manier niet verwijderen. Dat is gewoon een logboek van alle software(updates) die je in de loop der tijd hebt geïnstalleerd.

Bijdrager
    7331
    ”macpro”

Nee hoor, die kun je op die manier niet verwijderen. Dat is gewoon een logboek van alle software(updates) die je in de loop der tijd hebt geïnstalleerd.

Kan je ze überhaupt op een manier verwijderen?

Bijdrager
    macpro

Losse programma’s kun je verwijderen door ze naar de prullenmand te slepen.
    Optioneel kun je dan in de map Library/receipts het ontvangstbewijs van de applicatie verwijderen, zodat je er geen updates meer voor krijgt.
    Een OS X update kun je niet deïnstalleren. In dat geval zul je een herinstallatie van OS X moeten uitvoeren.

Bijdrager
    SUPERJORN

OEPS! Ik heb het zelfde probleem!
    Mijn Canon 350D wordt niet meer herkent op mijn geliefde appel.:(

Ik heb echt ALLES geprobeerd om hem werkend te krijgen, maar niks lukt.

Ik denk dat ik maar even Canon ga opbellen….

Ps. Bij een ander forum zag ik nog iemand met dit probleem!

Bijdrager
    SUPERJORN

Oké, ongelovelijk…
    Hij doet het weer…!

Het enigste wat ik heb gedaan in de computer een tijdje uit gehad, ivm onweer.
    Ik zette net de camera weer terug op ptp print blabla optie ofzo, en prikte de usb er in.

Tot mijn verbazing zag ik ineens het camerawindow venstertje!

Er knippert nu alleen de hele tijd op mijn camerascherm “BUSY”. Is het dan slim om het kabeltje er dan zo er uit te trekken of eerst de camera uit zetten?

Bijdrager
    DK master
    ”7331″

En hoe moet je eigenlijk foto’s met iPhoto uploaden (nog nooit gedaan).

Camera inpluggen, open iPhoto, en als het goed is staat nu de camera links in het rijtje en kun je de foto’s er af halen..

Bijdrager
    Gies

Voor je de camera verwijderd, tenminste zo doe ik het altijd, zet ik eerst de camera uit. daarna verwijder ik de usbkabel. ga nu kijken of die van mij het nog doet…

Bijdrager
    Gies

Eerst deed hij het niet maar nu doet hij het weer! Kwam nog een paar mooie foto’s tegen van The WoolWorthBuilding in NYC. Heb er een panorama van gemaakt. http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=14955

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.