11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Marc

Canon draadloos scannen vanaf printer

Hallo,
    Ik gebruik al een aantal jaar een Canon MG5350 als printer. Het printen en kopiëren werkt uitstekend, maar het scannen werkt niet meer goed sinds mijn update naar OS 10.13.1
    Dit is namelijk het probleem: in de vorige OS’en, kon ik gewoon op de Color- of Blackknop drukken op de printer zelf om te scannen. Het gescande bestand werd dan automatisch zo doorgestuurd naar mijn iMac. Dat is nu niet meer zo. Ik moet nu op ‘scannen’ op mijn iMac drukken.
    Ik heb naar mijn idee alles al geprobeerd qua instellingen, laatste drivers, etc, maar niks werkt…
    Het probleem dat ik beschrijf heb ik al 2 X eerder ervaren bij updates naar een nieuw OS, toen kon ik het steeds oplossen maar dit keer lukt het me niet.
    Iemand een idee?

Alvast bedankt,
    Marc

Moderator
    Night

Ik vrees dat er niets anders opzit dan te wachten tot Canon met geupdate drivers komt.

Bijdrager
    McPim

Moet je daarvoor niet iets instellen in het menu van de printer zelf: zoiets?

Moderator
    Night

Ik ging er eigenlijk gevoegelijk vanuit dat TS zijn printer wel (opnieuw na de update) goed en ook in het juiste netwerk heeft ingesteld en de Mac hierdoor door de printer vindbaar is.

Bijdrager
    Marc

@mcpim,

Bedankt voor je reactie helaas kom ik er met je handleiding niet uit, de netwerk verbinding tussen m’n printer en m’n iMac is goed ik kan n.l. van m’n iMac printen en scannen naar m’n MG5350 maar niet scannen middels de knoppen op m’n MG5350 naar m’n iMac, aangezien m’n MG5350 in een andere kamer staat dan m’n iMac is dat wat lastig.

Bijdrager
    McPim

Jammer, en ik begrijp dat dat inderdaad onhandig is.. Omdat alles verder werkt, je driver geschikt is voor 10.13, én je het eerder na een OS update hebt gehad heb ik het vermoeden dat het een instelling is (die na een OS update weer ge-reset is). Ik zou nog eens goed door de handleiding of je printermenu of de printer/scanner instellingen op je Mac snuffelen.

Bij stap 6 uit mijn link staat ‘Press the Color button for color scanning, or etc..’ en verderop ‘..the scanned data is forwarded to the computer..‘ dus het moet toch met de stappen daarvoor te maken hebben..?

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb een Canon 9000F-scanner, waarvan de knoppen op het apparaat niet met een Mac willen communiceren.
    Vanaf de Mac naar de scanner gaat het prima.
    Misschien is dat in het geval van de MG5350 ook het geval en mist Canon vaker wat in de software op z’n apparaten.
    Heb je al eens op internet gezocht naar dit probleem?

Zie : https://www.onemorething.nl/community/topic/canon-draadloos-scannen/

Bijdrager
    Marc

@ Dick,

Ja, dat draadje wat je aanhaalt ken ik, ik had ook toen dat probleem en heb het kunnen oplossen.
    Helaas lukt me dat nog niet ondanks de hulp van McPim.
    Ben nu ook met Canon aan mailen.

Moderator
    Night

Heb je de printer al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen en daarna alles opnieuw en juist ingesteld (dus ook de wifi-instellingen (die nodig zijn voor draadloze verbinding met de Mac))?

Bijdrager
    Marc

@ Night

Ga ik proberen.

Bijdrager
    Marc

Helaas geen succes ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.