7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    wierdeau

canon capture op macbook

Ik wil graag mijn Canon 20d aansluiten op mijn Macbook (intel) om rechtstreeks naar de harde schijf te kunnen schieten.

Installatie van de oude software die ik er ooit bij heb gekregen werkt niet. Camera wordt dan niet gevonden. Op de site van Canon heb ik updates gevonden van de software maar als ik deze opstart gebeurt er helemaal niks.

Je moet nu capture starten vanuit CameraWindow. Bij het starten van dat programma zie ik even dat hij de camera herkent maar daarna scheidt het programma er meteen weer mee uit.

Iemand suggesties wat ik anders kan doen?

Bijdrager
    hansman

Verbind de camera met de Apple en open ifoto. Alles gaat dan vanzelf toch?

Bijdrager
    n8n

ff iets anders, hoe kan ik uitzetten dat iPhoto automatisch opend na het aansluiten van mn gsm, best irritant

Bijdrager
    MicMac
    ”hansman”

Je kunt niet dirct in iPhoto fotograferen. Bij mij werkte CanonCapture op mijn G3 met 10.4 wel.. heb het nog niet op mijn Intel Mac geprobeerd, maar ik denk dat het geen verschil uit mag maken..

@i,N8N, open het programma fotolader> voorkeuren > camera openen.. wijst zich vanzelf..

Bijdrager
    n8n
    ”isgone.”
    ”hansman”

Je kunt niet dirct in iPhoto fotograferen. Bij mij werkte CanonCapture op mijn G3 met 10.4 wel.. heb het nog niet op mijn Intel Mac geprobeerd, maar ik denk dat het geen verschil uit mag maken..

@i,N8N, open het programma fotolader> voorkeuren > camera openen.. wijst zich vanzelf..

Dank je, vreemd dat dit niet in iPhoto zelf kan. was er anders waarschijnlijk niet zo snel achter gekomen :lol:

edit: kan op ‘voorkeuren’ of [command] + , blijven rammen maar geen voorkeuren van Fotolader op mn scherm :?

Bijdrager
    wierdeau

iPhoto heb ik meteen verwijderd. Vind ik echt een budprogramma… Maar ik ben ook een eigenwijze fotograaf.

Het probleem heb ik kunnen oplossen door terug te grijpen op mijn originele CD die ik van Canon had geleverd gekregen bij mijn 20D. Die COMPLEET installeren en daarna een update, versie 1.1.1m van de Canon site er over heen installeren. Nu werkt Capture perfecto. Ik kan nu vanaf de Mac alle instellingen van de camera overnemen. De foto bekijk ik dan via Adobe Bridge. Enige wat me opviel is dat de camera opeens veel stroom vraagt van de accu.

Moderator
    unSOUND
    ”wierdeau”

iPhoto heb ik meteen verwijderd. Vind ik echt een budprogramma

Altijd leuk om te zien hoe mensen een uitgesproken mening kunnen hebben over iets waarvan ze tegelijkertijd toegeven het helemaal niet te gebruiken…

:P

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.