10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    e.abrahamse

    Canon CAPT-Printerdriver macOS 10.14 Mojave

    Zoals bij iedere nieuwe versie van macOS is het opnieuw installeren van printer-drivers een vast overgangsritueel. Mocht jouw Canon printer geen actie ondernemen wanneer je de menuoptie Print… selecteert, hier de link naar de juiste webstek:Ā https://www.canon.nl/support/

    Voor inkjet-printers en printer/scanners kies je Pixma; voor laserprinters i-Sensys. Wanneer je jouw printer in de keuzemenu’s gevonden hebt, kies je CAPT driver 10.0 die ook voor macOS 10.14 Mojave geschikt is. Wanneer je deze geĆÆnstalleerd hebt, ga je in macOS 10.14 Mojave naar Systeemvoorkeuren>Printers en scanners. Zet nu je printer(s) aan. Ze verschijnen nu in de lijst. Voor iedere beschikbare printer ga je vervolgens naar Kies besturingsbestand…. om vanuit de keuzelijst jouw actuele printer te selecteren.
    Of de juiste CAPT-driver geselecteerd is, kun je controleren door de gewenste printer te selecteren en op Opties en Toebehoren te klikken. Dan verschijnt er een venster met de geĆÆnstalleerde versie. In jouw geval de juiste Apparaatnaam en Versie Besturingsbestand: 10.X.X

    Bijdrager
    JoopJoopJoop

    Wat is de vraag hier?????

    Bijdrager
    sedikit

    @JoopJoopJoop,

    Je hoeft niet per se een vraag te stellen toch? In dit geval vind ik dit een vriendelijk bedoelde tip waar men iets aan kan hebben. Ik heb voorlopig nog niet Mojave, maar ik ken wel het probleem van (Canon) printers die na een OS X upgrade het niet meer doen. Ik heb dit bericht doorgestuurd naar een vriend met Mojave en Canon printers. Hij was er zeer blij mee.

    Bijdrager
    TheBigZ

    @e.abrahamse: Bedankt voor de tip!(y)

    Bijdrager
    williamh

    šŸ‘šŸ‘

    Bijdrager
    Geldersscheepje

    Kijk we zijn weer up and running, toch jammer dat Canon het niet voor elkaar krijgt fatsoenlijke updates door te voeren. Nu is het iedere keer een verrassing: werkt het wel of (weer) niet…

     

    Inactief
    Anoniem

     

    <p class=”cite”>e.abrahamse op 27 september 2018 om 10:41</p>
    Zoals bij iedere nieuwe versie van macOS is het opnieuw installeren van printer-drivers een vast overgangsritueel. Mocht jouw Canon printer geen actie ondernemen wanneer je de menuoptie Printā€¦ selecteert, hier de link naar de juiste webstek:Ā https://www.canon.nl/support/

    Voor inkjet-printers en printer/scanners kies je Pixma; voor laserprinters i-Sensys. Wanneer je jouw printer in de keuzemenuā€™s gevonden hebt, kies je CAPT driver 10.0 die ook voor macOS 10.14 Mojave geschikt is. Wanneer je deze geĆÆnstalleerd hebt, ga je in macOS 10.14 Mojave naar Systeemvoorkeuren>Printers en scanners. Zet nu je printer(s) aan. Ze verschijnen nu in de lijst. Voor iedere beschikbare printer ga je vervolgens naar Kies besturingsbestandā€¦. om vanuit de keuzelijst jouw actuele printer te selecteren.
    Of de juiste CAPT-driver geselecteerd is, kun je controleren door de gewenste printer te selecteren en op Opties en Toebehoren te klikken. Dan verschijnt er een venster met de geĆÆnstalleerde versie. In jouw geval de juiste Apparaatnaam en Versie Besturingsbestand: 10.X.X

    Dank je wel voor de tip. Ik zie echter helemaal geen “CAPT driver 10.0”. De ‘nieuwste’ is de driver voor High Sierra… Hoe kan dat nou?

    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

    Canon is erg slordig en onduidelijk op zijn website wat driver compatibiliteit betreft.

    https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mx_series/pixma_mx475.aspx?type=drivers&language=&os=all

    Geen printer driver in selecteer uw operating systeem.

    Wel een in de afzonderlijke stuurprogramma’s.

    https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support/self-help-center/Mac-OSX-Compatibility

    Geen vermelding van de MX 475 die wijĀ  gekocht hebben. šŸ™

    Canon

    Dat wordt weer een thriller… Werkt het of werkt het niet? šŸ˜’

    Inactief
    Anoniem

    <p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 15 oktober 2018 om 21:02</p>
    Canon is erg slordig en onduidelijk op zijn website wat driver compatibiliteit betreft.

    https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mx_series/pixma_mx475.aspx?type=drivers&language=&os=all

    Geen printer driver in selecteer uw operating systeem.

    Wel een in de afzonderlijke stuurprogrammaā€™s.

    https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support/self-help-center/Mac-OSX-Compatibility

    Geen vermelding van de MX 475 die wijĀ  gekocht hebben. šŸ™

    Dat wordt weer een thrillerā€¦ Werkt het of werkt het niet? šŸ˜’

    Ook mijn MG5650 staat er niet tussen…

    Als ik de door Canon gesuggereerde driver installeer, werken allerhande functies niet meer, waaronder randloos afdrukken.

    Ik baal daar echt hartgrondig van!

    Misschien toch eens een ander merk printer kopen? Wie kan me iets aanbevelen?

    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

    Vandaag die Canon PIXMA MX 475 geĆÆnstalleerd, gekoppeld aan een nieuwe iMac. USB werkt niet, wifi wel. Scannen moet dus via een omweg. De handleiding is van de 470 series maar niet alle printers zijn dezelfde en daardoor is het verwarrend. Een dikke šŸ‘Ž voor de website van Canon, wel een šŸ‘ voor de persoon van Canon die ons telefonisch te woord stond en uiteindelijk hielp. Er werd beloofd dat Canon eraan werkt om de compatibiliteit met Mojave te verbeteren. Dus we zullen nog wat geduld hebben.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.