8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Moderator
    Night

Canon BJC 2100 blijft foutmeding geven

Ik heb een Canon BJC 2100. Die heeft nu opeens een probleem. Hij wil niets meer printen; alles blijft in de wachtrij staan.
    Als je bij utilities kiest voor “reinigen printkop” dan verschijnt de boodschap “Replacing cartridge”
    Daarop heb ik allebei de cartridges vervangen (zwart en kleur), maar de boodschap blijft.

Wat kan er mis zijn?

Bijdrager
    tonie

Die twee cardridges zitten in een houder. Die kan er ook uit. Misschien moet je die vervangen of gewoon wat schoonmaken.

Moderator
    Night

Helemaal schoon gemaakt maar er gebeurt niets.
    Ook blijft de cartridgehouder in het midden staan…..

Bijdrager
    tonie

Maakt ie helemaal geen beweging of geluid als je hem aanzet?

Bijdrager
    Tomaat

Heb je er toevallig van die goedkopere Wecare cartridges inzitten? Zo ja, dan zit je printkop verstopt.

Moderator
    Night

Ik had er orginele Canon cartridges inzitten, maar vanwege die foutmelding heb ik nu bij ‘inktclub’ eigen merk cartridges besteld, maar zonder succes. De melding BLIJFT komen.
    En als je gewoon een printjob aanzet, dan blijft de statusbalk mooi lopen met die diagonale streepjes, maar er gebeurt niets. Na verloop van tijd krijg je dan een communcatie error “wainting for device”.

Als je hem aanzet dan hoor je de papier-rol check en de cartridgehouder gat heen en weer, zoals altijd…. maar printen ho-maar.

Bijdrager
    tonie

Heb je nu nieuwe cartridges geplaatst i.p.v. een nieuwe houder of zat er een nieuwe houder bij die cartridges die je kocht ?

Moderator
    Night

Nee, alleen 2 nieuwe cartridges; zo’n hele cartridgehouder is net zo duur als een nieuwe printer :?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.