21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

Canon 7D voor 799 euro: Just Canon Webwinkel ervaringen?

http://www.justcanon.net/index.php

iemand ervaringen met deze winkel?

Er staat nu een Canon 7D voor 799 euro, lijkt me een beetje weinig vandaar de vraag.

Bijdrager
    Pieterr

Trap er vooral in!

If it sounds too good to be true…

Record created on: 2010-10-20 11:46:07.0
    Database last updated on: 2010-11-01 06:25:51.573
    Domain Expires on: 2011-10-20 11:46:08.0

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1018&message=36999360

Bijdrager
    1234

i know, maar ik twijfelde even. De website ziet er gewoon net niet profi genoeg uit.

Bijdrager
    Knurfty

Doen ook zaken via Amazon.co.uk (link)

Bijdrager
    Livebox

damn dan heb ik van de week te veel betaald voor de 7D :innocent:

Ik zou er ieder geval niet in trappen….

Bijdrager
    Macosxachist
    Knurfty op 28 november 2010

Doen ook zaken via Amazon.co.uk (link)

“Just the shop” doet zaken via Amazon.co.uk. “Just shops”, waar justcanon onder valt, is een bende oplichters.

Bijdrager
    Chorro

De site bestaat inmiddels niet eens meer

Bijdrager
    KarelWillem

In mijn universum draait die site nog steeds hoor.

Bijdrager
    Chorro

Klik maar is op 1 van de Canon’s ;)… Ik krijg acuut de melding dat de pagina niet bestaat.

Overigens ook wel heel fout… Een 18-55 IS op een 60D

Bijdrager
    Pieterr
    Chorro op 28 november 2010

Overigens ook wel heel fout… Een 18-55 IS op een 60D

Wat is daar zo heel fout aan?

Bijdrager
    Chorro

Heb je die combinatie wel eens in handen gehad? Ik wel en zeker niet voor herhaling vatbaar. De foto stikt van de chromatische abberaties.

Evenals op de 50D, ik vind die lens alleen thuis horen op de 1000D en de voormalige 450D

Bijdrager
    MacTS
    Pieterr op 28 november 2010

Wat is daar zo heel fout aan?

Een kitlens (instaplens) op een semiprof body. Dan heb je er pas verstand van:-). Het objectief maakt de foto, niet de camera.

Bijdrager
    Pieterr

Mensen die de 18-55 IS afdoen als een flut kitlens neem ik doorgaans weinig serieus.
    Over verstand ervan gesproken…

Ik snap ook wel dat de 17-55 beter is maar dan praat je ook over een 10x zo duur objectief.

Chorro op 28 november 2010

De foto stikt van de chromatische abberaties.

:confused:

Bijdrager
    MacTS

Ik dacht dat de discussie alleen over de beeldkwaliteit ging. Op de door jou aangehaalde site staat toch echt: ‘The Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS has already been tested on the old EOS 350D (@ 8MP) but for entry-level consumers..’ En wat verder: ‘The Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS is the current generation budget “kit” lens..’ OK, het eindoordeel voor dit objectief is bovengemiddeld gezien zijn lage prijs.

Bijdrager
    Pieterr

Wat dan weer voor je spreekt is dat je tenminste de link gelezen hebt, MacTS.:wink:

De 60D een semipro body? Laat ze het op EOS digitaal niet horen. Een leuke doorgroeicamera voor mensen die op hun xxxD uitgekeken zijn.

Moderator
    Poezenbeest
    MacTS op 28 november 2010

Ik dacht dat de discussie alleen over de beeldkwaliteit ging.

Nee, de discussie ging over de betrouwbaarheid van de winkel… Zullen we het daar weer over gaan hebben?

Bijdrager
    Chorro

Ik denk eerder dat je jezelf iets minder serieus moet gaan nemen als je wilt beweren dat de 18-55 echt perfect op een 60D past, ze hebben niet voor niets de 17-85 IS USM en nu de 15-85 het leven in geroepen;) en dan heb ik het niet over de marketing maar over de verschillen die deze lenzen op semiprof’s brengen. En over die chromatische aberraties, denk dat je eerst eens de verschillen van de resultaten tussen een L lens en een lens daaronder moet zien zodat je ervaart wat dat inhoud. Begrijp me niet verkeerd, voor een beginner is het een prima objectief. Maar een beginner zal nooit een 60D kopen. Vandaar dat de lens wat mij betreft prima past bij een 1000D, 400D, 450D o.i.d.

Maar ontopic: Pure oplichting dus. Een site die half functioneert en prijzen die heel ver onder de verkoopprijs vanuit leveranciers naar de winkel liggen.

Bijdrager
    Livebox

Beste Chorro, ben bang dat je er naast zit. Net zoals een tijd terug waar je zo stellig was in één van de fotografie gerelateerde topics. Volgens mij ging dit ook over het zelfde objectief. En kon je helaas weinig tot geen goede onderbouwingen geven. Helaas ik behoor ook tot de gene die jou reactie met een korreltje zout neemt;-) Excuses.

Wellicht kan Pieterr dit topic nog herinneren:D

Beginners kopen net zo goed een 50D/60D of 7D.

Bijdrager
    Chorro

In al die jaren is er nog nooit ook maar 1 klant in de winkel bij ons geweest die als beginner zijnde een 30D/40D/50D/60D kocht.

Jammer dat mensen hier niet verder kijken dan “Ohh… Voor z’n prijs zal het wel een goeie lens zijn”. Enerzijds klopt dat compleet, anderzijds is het een lens die totaal niet het vermogen heeft om alles uit een semiprof te halen. Zoals MacTS eigenlijk al zei, investeer in je objectieven en niet in je body.

Maarja, jammer dat er weinig mensen zijn die spreken vanuit ervaring en eigen testen.

Bijdrager
    Pieterr
    Livebox op 28 november 2010

Wellicht kan Pieterr dit topic nog herinneren.

Wellicht deze: http://www.onemorething.nl/community/topic/welke-camera-gebruik-jij/page/25

Moderator
    Pete.Z

En nogmaals het verzoek on-topic te blijven.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.