15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    kevinnke39

Canon 1100D of Nikon D3100

Hallo OMT’ers,

Ik ben van plan om binnenkort over te schakelen naar een (D)SLR camera.
    Ik ben aan het twijfelen tussen de Canon 1100D of een Nikon D3100. Ik ben een beginnende ”fotograaf”, Ik doe graag macro fotografie en landschappen.

Wie heeft er ervaring met 1 van de camera’s of heeft goede raad voor mij ?

Bijdrager
    Afroman

Probeer ze zelf uit en kijk zelf wat je fijner vindt in je hand, qua GUI en qua gewicht.

Bijdrager
    Welloe

Hier heb ik zelf ook tussen moeten kiezen, en als ik jou was, zou ik voor de D3100 gaan.

Bijdrager
    goulashkanone

Is puur persoonlijk, allebei de merken zijn prima, en hebben ook voor later een goed lens-line-up waar je van alles mee kunt.

Ga het best toch echt zelf even naar een winkel en probeer met beide camera’s even een beetje te spelen, misschien dat je dan weet wat voor jou het fijnste is.

Bijdrager
    aukem

@goulashkanone, klopt het zijn inderdaad 2 prima merken. Ik zou gewoon een keer vragen of je er een kan uitproberen, kwa functies enz.

Bijdrager
    kevinnke39

Oke, dankjewel voor de snelle reacties !

Bijdrager
    Afroman
    Welloe op 23 oktober 2011

Hier heb ik zelf ook tussen moeten kiezen, en als ik jou was, zou ik voor de D3100 gaan.

Onderbouw eens…

Bijdrager
    kevinnke39

#welloe, waarom zou ik voor de D3100 gaan volgens jou ?

Bijdrager
    Philip Kotler

Heb zelf ook zitten twijfelen tussen een Nikon of een Canon.
    In mijn geval tussen de Nikon D5100 en de Canon EOS 600D
    Ben toen wel voor de Nikon gegaan aangezien deze fijner in de hand lag en een grotere sensor heeft, de accu langer mee gaat en het beter doet bij weinig licht.
    Echter is het voordeel van de Canon, net als bij de 1100D dat hij een autofocus motor heeft zitten in de body, waardoor deze niet in je lens hoeft te zitten, wat je lenzen goedkoper maakt.