13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    SunKeeper

Begrijp ik er uit dat je het Dock niet meer kunt wijzigen in Mountain Lion?:sad:
    Daar ben ik minder blij mee, ik had namelijk liever (zoals nu) een zwart Dock gehad.

Ze weten ook vrijwel alles te blokkeren daar in Cupertino! :angry:

Bijdrager
    Maced.2

Wel jammer hoor, dat je de dock niet meer kan aanpassen in CandyBar .

Heb al gezocht naar een andere app KLIK,maar die ondersteunen ML niet:(

iemand anders evt een oplossing ? …want de dock in ML is wel zo lelijk.

Bijdrager
    iep
    SunKeeper op 04 augustus 2012

Begrijp ik er uit dat je het Dock niet meer kunt wijzigen in Mountain Lion?:sad:

Jawel, de indicator lights kun je nog wijzigen maar de achtergrond kleur kennelijk niet. Beetje rare uitspraak want tijdens de ontwikkelingsfase waren er veel mensen die juist dat wel konden wijzigen.

Ze weten ook vrijwel alles te blokkeren daar in Cupertino! :angry:

Dat is wel het idee bij iets als sandboxing en het signen van apps. Apps kunnen dan alleen datgene wat ze moeten kunnen en dan ook alleen dat specifieke onderdeel van de app. De signing zorgt ervoor dat je als gebruiker weet dat er niet gerommeld is met de applicatie. Dit zou malware e.d. ook moeten blokkeren. Het systeem wordt zo een stuk veiliger maar ja, dat betekent deels ook dat je niet alles met dit soort tools meer kunt aanpassen. Het is niet zo dat je straks niks meer kunt wijzigen. Candybar en consorten zitten wel met system files te rommelen wat te vaak tot allerlei problemen leidt en dat weten ze zelf ook heel goed:

CandyBar, although simply changing files on disk, has always fallen into a slightly-uncomfortable-for-us grey area of existence.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik deed de wijziging niet met apps. Ik zocht gewoon naar een setje afbeeldingen die zijn aangepast door anderen vanaf het origineel.

In Lion en eerder is het een kwestie van 3 (of 4 voor een andere onderlijn) bestandjes wisselen die een andere kleur hebben. Het systeem merkt daar niets van, omdat de plaatjes precies dezelfde afmetingen hebben, enkel en alleen een andere kleur. (maar de kleur wordt niet gecontroleerd):wink:

Wellicht volgt er binnenkort wel een manier om toch weer de bestandjes te wisselen zodat het systeem de andere kleur niet doorheeft. (batterijtijd kan ook weer in de menubalk via een klein appje, de backspace kan ook weer worden gebruikt in Safari doormiddel van een extensie)

Kortgezegd: Als je maar genoeg mensen hebt die het echt willen, wordt er wel een trucje voor bedacht.

Bijdrager
    SanderTreur
    Maced.2 op 04 augustus 2012

iemand anders evt een oplossing ? …want de dock in ML is wel zo lelijk.

Ik vind de nieuwe dock juist veel mooier. Heel clean.

Bijdrager
    Ni3l55

ik vind de Dock ook juist mooier, heeft een OA. strakker design.

Geblokkeerd
    Bento

Als je maar genoeg mensen hebt die het echt willen, wordt er wel een trucje voor bedacht.

Dan zou er dus ook een trucje zijn om jou voor altijd te laten zwijgen.

Bijdrager
    SunKeeper

Dan kunnen ze voor jou meteen regelen dat je een permanent internetverbod krijgt.

Dan kan ik wel weg zijn, maar de hele wereld heeft er meer profijt van als jij gestopt wordt in dit spamgedrag.:slant:

Bijdrager
    Yggdrasil

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dan kunnen ze voor jou meteen regelen dat je een permanent internetverbod krijgt.

Als ik de beheerder was kwam er NU een blokkade!

Bijdrager
    iep

Kortgezegd: Als je maar genoeg mensen hebt die het echt willen, wordt er wel een trucje voor bedacht.

Dat gaat alleen werken als dat groepje mensen een methode weet te vinden om dat code signing eruit te slopen met alle gevolgen van dien. Het probleem is namelijk dat spul wordt gesigned en dat gecontroleerd wordt. Zodra je ook maar iets wijzigt is die signature anders en klopt het niet meer. Om maar eens iets te noemen.

Bijdrager
    JohnLokerse

Klopt het dat je iedere icon met de hand moet veranderen of kan dat ook (automatisch) sneller?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.