17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Camino = Firefox?

En daarmee is m’n vraagje gesteld :)

Zijn beide browsers gelijk of is de ene beter dan de andere?

Bijdrager
    magic-with-mac

Camino en FIrefox gebruiken allebei de Gecko redering engine.
    Camino is echter een Cocoa applicatie, wat betekent dat hij beter geintegreerd is in OSX en er ook nog eens OSX’achtiger uitziet.

Bijdrager
    roblemmen

Elke browser heeft zo zijn voordelen en nadelen.
    Hier is wat leuks te vinden

”MacNN.com”

Both Firefox and Camino are based off Mozilla and utilize the Gecko rendering engine. However, they are very different beasts. Firefox is a cross-platform browser that is highly extensible and the second most popular browser in the world (second, of course, to IE, though the gap is narrowing). However, the current versions (both 1.5.0.x and 2.0 beta) are built in Carbon; subsequently, it does not have access to such things as Keychain, spell check, native widgets, etc*. Overall, it just feels a little ungainly on the Mac.

Camino, on the other hand, is 100% Mac-only, built from the scratch in Cocoa. It feels like a Mac app, and the current build supports all of the Mac OS X niceties, save for spell checking. Plus, the interface and rendering are all a little speedier than Ff. However, it doesn’t support the bazillions of themes and extensions available for Firefox.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik gebruik Camino als hoofdbrowser en Safari ernaast voor de RSS feeds. Perfecte combinatie!

Bijdrager
    unox
    ”PietjePuk”

Ik gebruik Camino als hoofdbrowser en Safari ernaast voor de RSS feeds. Perfecte combinatie!

Hetzelfde hierzo.

Bijdrager
    Marius1976

Camino doet hier iets raars.

Als er in een ander venster een filmpje of muziekje speelt, dan gaan de andere vensters de mist in.

Kan de bug niet precies reproduceren, maar als het mis gaat, is dat het.

Ik ben verder over Camino zeer te spreken. Ik vind het van alle beschikbare browsers de fijnste, en de mooiste.

Marius

Bijdrager
    lammmetak

Om het simpel uit te leggen: de motor van de browser is het zelfde van firefox en camino. alleen het materiaal is anders. Camino is speciaal geschreven voor os x en dat is firefox niet

Bijdrager
    Geedee

Ondertss Camino in gebruik. Ik merk dat nogal wat tekst onduidelijk tot onleesbaar is. Is dat een slechte eigenschap van Camino of is er iets mis met mijn instellingen?

Bijdrager
    Gijs

Ik heb daar geen last van, maar in de voorkeuren kun je een minimumlettergrootte aangeven. Klik op de tab ‘Uiterlijk’ en daarna op Geavanceerd.

Bijdrager
    cocoia

Ik heb Camino heel veel gebruikt en gebruik het nu voornamelijk voor de keychain-opslag (webmail, etc.). Verder gebruik ik toch veel Firefox, omdat alle extensions mijn leven echt compleet maken. Ik heb een torrent-toolbar, alle engines lekker ingesteld, een tab preview balk, het weet ondertussen wat ik heb gelezen en niet heb gelezen in RSS, dus dan is het ook moeilijk om er vanaf te stappen.

Ik heb nu Omniweb, Opera, Firefox, Camino, Shiira, en Safari geïnstalleerd maar ik gebruik voornamelijk Firefox.[/u]

Bijdrager
    Geedee

Camino er weer af en FireFox erop. Heb ook het Metal Theme geïnstalleerd. Ziet er nu wat Safari-achtig uit. Maar ik merk echt wel geen snelheidsverschil tov Safari.
    O ja, dit venstertje – waar ik nu in tik – ziet er in Safari wel beter uit.

Bijdrager
    DK master

Nee, Safari is over het algemeen ook sneller dan firefox…

Bijdrager
    Geedee
    ”DK

Nee, Safari is over het algemeen ook sneller dan firefox…

Velen denker hier nochtans anders over. Net gemerkt dat zelfs het opstarten trager is dan bij safari.

Bijdrager
    Geedee

Nog vraagje: waar kan je de cash ledigen bij FireFox?

Bijdrager
    Geedee
    ”Geedee”

cache natuurlijk :D

Bijdrager
    cocoia
    ”Geedee”
    ”Geedee”

Preferences > Privacy > Cache (rechts). En edit is je vriend ;).

Bijdrager
    Geedee
    ”cocoia”
    ”Geedee”
    ”Geedee”

Preferences > Privacy > Cache (rechts). En edit is je vriend ;).

Tnx! Cache heet in het NE ‘buffer’ en dat wist ik dus niet. ‘Nu ledigen’ is de boodschap.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.