5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    TamRex

Camera RAW

Wie weet waar de plugin Camera RAW zich na installatie ‘verstopt’. Ik wil um oppakken in dan in de map Plugins van PhCS6 zetten!!!

Versie 9.3 installeer ik op m’n Mackie, krijg te zien dat installatie gelukt is echter mijn Nikon D750 foto’s zijn niet te laden in PhCS6 (hierin zit Camera RAW 7.0.

Moderator
    Night

Je moet allereerst het verschil zien tussen Apple RAW support en Adobe RAW support (voor bijvoorbeeld CS6). Het eerste laat het OS toe om foto’s te importeren van de door de laatste RAW update ondersteunde camera’s. De tweede zorgt dat de Adobe programma’s met RAW data overweg kunnen. Die twee staan compleet los van elkaar.

Jij zal dus hier moeten gaan neuzen:
    https://helpx.adobe.com/camera-raw/kb/camera-raw-plug-in-installer.html

Let hierbij op dat de allerlaatste RAW updates (9.5) niet beschikbaar zijn voor CS6 (max. 9.1.1).

De 9.1.1 ondersteund overigens volgens de Adobe compatibiliteitslijst de D750 volledig, nl. al vanaf versie 8.7.

Mocht je problemen blijven houden, kijk dan hier:
    https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/using/adobe-dng-converter.html

Bijdrager
    computer space

D750 met camera raw is bijna zonde. Wil je er alles uit halen blijft NX2 aan te bevelen.

Bijdrager
    TamRex

Dank voor de snelle reactie.

Night…
    Apple RAW werkt al als ik afbeeldingen open, daar zit m’n camera in maar Apple RAW heeft geen invloed op PhCS6.
    Camera RAW, versie max. 9.1.1. ga ik dus ook nog ff proberen.

computerspace…
    Camera RAW 7.0 opent geen foto’s van m’n D750 niet in PhCS6. Ik heb Camera RAW gedownload en geïnstalleerd maar deze wordt niet herkend, of opgenomen in PhCS6, ik zie um ook niet zitten in de map Plugins van Adobe.
    Ik moet nu ff 2 dagen weg, daarna ga ik neuzen!!
    Op mijn werkcomputer heb ik NX-2 staan waar ik graag en snel mee werk (U-point). Helaas kan ik (nog) niet overweg met NX-D. Overigens kan in mijn beelden ook niet binnenhalen op NX-2 en doe dit dan via NX-D.
    NX-2 werkt nog t/m OS 10.10, net zo als iWeb!!! Op OX 10.11 werken beide helaas niet meer.

Ik overweeg trouwens wel om een abonnement op Lightroom / Photoshop te nemen.

Bijdrager
    TamRex

Night…
    Heb net Camera RAW 9.1.1 geïnstalleerd op m’n MacBookPro (‘probeermachine’) (met OS-X 10.11.4) en alles werkt.
    Nu dus nog op m’n werkcomputer (met OS-X 10.10) maar daar heb ik overmorgen pas tijd voor…

computerspace…
    Wat zijn jou ervaringen met NX-2 in relatie tot NX-D. Ik vind het bijzonder jammer dat NX-2 niet meer werkt onder OS-X 10.11.4
    Op mijn ‘probeer’ computer heb ik inmiddels wel de Nik- software vam Google geïnstalleerd, hier zit o.a. ook de U-point technologie in!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.