29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    iMike

Camera met geotagging

Hey mensen,

Zojuist zat ik in de bus de afgelopen keynote over ilife etc te bekijken en daar kwam geotagging ter sprake. Nu ga ik binnenkort op reis en heb ik een nieuwe camera nodig. Ff googlen dacht ik maar helaas weinig bruikbare resultaten.
    Hebben jullie enig idee welke camera’s deze functie al ondersteunen, of zijn die er nog niet? Behalve de iPhone 3g dan.
    Ik ben niet echt een professionele fotograaf dus hoef geen high end camera, maar vindt de functie gewoon erg tof werken.

Ik ben benieuwd…

Moderator
    Night

Gebruik Google eens, en let vooral eens op waaróp gezocht wordt;)

Bijdrager
    jeroentje

er zijn ook GPS dongles te koop, dan gewoon elke camera gebruiken

Bijdrager
    iMike
    ”Night”

Gebruik Google eens, en let vooral eens op waaróp gezocht wordt;)

Bedankt voor je antwoord, maar dat is precies waar ik op gezocht heb. Je krijgt dan helaas alleen externe apparaten en camera’s die nog moeten uitkomen. Ik ben benieuwd naar wat er nu al op de markt is.

Bijdrager
    iJoost

Nikon Coolpix P6000

Bijdrager
    iMike
    ”jeroentje”

er zijn ook GPS dongles te koop, dan gewoon elke camera gebruiken

klopt maar heb het liever in 1 apparaat, heb een hekel aan batterijen en externe rommel:P

Moderator
    Night

Ik had anders zó een camera gevonden hoor:o
    de allereerste hit

Maarja, dan moet je wel de headlines in Google lezen :innocent:

Bijdrager
    prullenbak

er zijn ook van die geheugenkaartjes die je gebruikt ipv je normale kaartje, en die taggen dan je foto’s…
    Ooit is wat over gelezen.

Bijdrager
    iMike
    ”Night”

Ik had anders zó een camera gevonden hoor:o
    de allereerste hit

Maarja, dan moet je wel de headlines in Google lezen :innocent:

klopt die had ik ook gevonden, maar blijkt niet echt een goede te zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Een General Electric camera???

Lol. Maken die ook al camera’s.

Bijdrager
    Rolf
    ”KarelWillem”

Een General Electric camera???

Lol. Maken die ook al camera’s.

Heb jij al eens iets bedacht dat GE NIET gemaakt heeft ??? Is de VS kun je alles met dat logo kopen. O nee, geen auto’s (geloof ik).

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is ook weer zo.

We zijn er hier natuurlijk wat minder bekend mee.

Bijdrager
    The JM

Ik heb deze vraag al ooit eerder gesteld. Zoek eens op ‘camera gps chip’ en je zult vinden;)

Bijdrager
    BloomPod
    ”prullenbak”

er zijn ook van die geheugenkaartjes die je gebruikt ipv je normale kaartje, en die taggen dan je foto’s…
    Ooit is wat over gelezen.

Die bestaan zeker, en dat is ineens nog een goede tip die hier wel past. Het zijn Eye-Fi SD-kaartjes.;)
    http://www.eye.fi
    Er is een standaard versie met wifi, een uitgebreide met wifi die ook stuurt naar online-fotoalbums en de meest geavanceerde maakt ook gebruik van een GPS-chip.:D

Bijdrager
    ushuaia71

Niet écht GPS hoor maar berekening via wireless networks.

Kan toch nooit in het midden van de sahara werken, wel?

http://www.eye.fi/services/geotagging/

Ga deze ook ff volgen, wil ook een bijkomende ‘vakantiecamera’

Bijdrager
    iJoost

Die Coolpix is geen optie? Die heeft gewoon GPS ingebouwd.

Bijdrager
    iMike
    ”iJoost”

Die Coolpix is geen optie? Die heeft gewoon GPS ingebouwd.

Ja zeker wel, die werd geloof ik ook in de keynote genoemd.
    Zou alleen nog graag wat vergelijkingsmateriaal willen om te kijken wat er op de markt is op dit moment.

Bijdrager
    iJoost

Ik denk dat er nog niet zo heeel veel zijn. Zelf heb ik zo’n di-GPS van Dawntech op m’n D200 waarmee je de GPS-data ook rechtstreeks in je RAW-bestanden krijgt. Maar echt in de camera zelf ingebouwd is tamelijk nieuw. Je loopt denk ik nog net een beetje voor de muziek aan. Want lang duurt het vast niet meer voor het heel gewoon wordt.

Bijdrager
    Лукас

Schop. Ik zoek een manier om foto’s direct te geotaggen. Ik heb een Olympus E-420, met een xD en CompactFlash card slot. Het zou echt geniaal zijn om die foto’s niet meer handmatig te hoeven geotaggen.

Bijdrager
    Лукас

Niemand?:cry:

Bijdrager
    Afroman

Een dongle kopen!
    http://www.digitrading.nl/shop/product_info.php?cPath=2_12&products_id=28
    Even de tijd instellen, die moet synchroon lopen met je camera.(ook in andere tijdzones).
    Want de dongle kijkt de hele weg die je gelopen hebt. En als je om 15:32 een foto schiet bij de Eifeltoren, dan ziet die dat. Als je tijd een uur achter loopt denkt die dat je de foto hebt gemaakt op de snelweg of zo snap je.

Moderator
    Rivanov

Ik gebruik m’n iPhone 3G als GPS Dongle..werkt prima.

Bijdrager
    The JM

En hoe doe je dat dan?

Bijdrager
    Afroman

Met een app. Kostte iets van 3 euro of zo. Die registreert wat je loopt, en dan moet je je foto’s in een map flikkeren of zo en dan wordt dat in de EXIF-data geschreven. Ik weet het niet precies, maar dat weet Rivanov wel.:)

Moderator
    Rivanov

Ik gebruik Trails..kost paar euro in de App Store. Deze zet je aan tijdens het fotograferen. Daarna mail je dat bestand naar jezelf. Met GPSPhotoLinker op de Mac kun je vervolgens dit bestand aan de gemaakte foto’s hangen. Hij schrijft dan de GPS in de EXIF data. Werkt perfect.

Bijdrager
    The JM

Handig! Maar het is dus wel zo dat je telkens als je een foto maakt, de App moet laten runnen op je iPhone. Of kan je ook gewoon de app aanzetten en dan een middag rond lopen?

Bijdrager
    Лукас

Kan ik die dongle op één of andere manier aan m’n camera aansluiten dan? Ik hoef verder helemaal geen extra’s, alleen dat ‘ie de locatie opslaat. En 80 euro is wel wat duur. Ik zou ’t wel neerleggen als er 2 GB in zat.

Lid
    Pepperonie
    ”The

Handig! Maar het is dus wel zo dat je telkens als je een foto maakt, de App moet laten runnen op je iPhone. Of kan je ook gewoon de app aanzetten en dan een middag rond lopen?

Volgens mij werkt het op basis van tijd. Dus je camera geeft een tijd op wanneer de foto geschoten is, en het progje kan vertellen op welke tijd je waar stond.
    Dus je kan de app gewoon laten lopen, alleen de gps-chip sleurpt wel de benodigde energie uit je accu. Dus of je een hele middag rond kan lopen, weet ik niet. :wink:

Bijdrager
    Afroman
    ”LucasJV”

Kan ik die dongle op één of andere manier aan m’n camera aansluiten dan? Ik hoef verder helemaal geen extra’s, alleen dat ‘ie de locatie opslaat. En 80 euro is wel wat duur. Ik zou ’t wel neerleggen als er 2 GB in zat.

Je hoeft hem niet te linken aan je camera, dat gaat via de pc/Mac. En meer dan 2 Gb heb je niet nodig. Hier komen niet je foto’s op namelijk.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.