5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnsegers

Camera maakt geen verbinding met Imac

Hallo iedereen,

na zelf een aantal jaren geleden overgestapt te zijn maar apple heb ik eindelijk mijn ouders ook zover gekregen.
    Tot nu toe een prima ervaring. Heb echter een vet probleem.

Mijn vader monteert hobbymatig filmpjes. Dus hebben we ook finalcut erbij gekocht.
    Echter bij het aansluiten van de sony handycam gebeurd er helemaal niets. USB en Firewire het maakt niet uit.

Het grappig is dat als ik de camera aan mijn eigen imac hang, dat ik hem gelijk kan besturen en geen problemen ondervind.
    Op beide imac draait snow-leopard, alleen de nieuwe is van afgelopen weekend.

Apple support zegt dat ik sony moet bellen, maar ik vind dit echt raar….

wie heeft ervaring, wie kan mij helpen?

Bijdrager
    KarelWillem

Open Fotolader (Hulpprogramma’s) eens? En probeer het desnoods ook eens in iMovie.
    Is de camera dan wel zichtbaar bij je vader?

Zo ja, dan is er iets aan de hand in Final Cut. Dan mis je daar vast ergens een instelling o.i.d.

Bijdrager
    martijnsegers

Bij fotolader en imovie is niets te zien.
    Probleem is niet software matig denk ik,
    Helpdesk zei dat dit te maken heeft met de versie van snowleopard en het type camera (hiervan staat het stuurprogramma niet meer standaard in snowleopard…)

Bijdrager
    Ir.Bob

Misschien even by Sony kijken voor software die bij de camera hoort?!

Bijdrager
    Maverick9898

Ja en volgens mij heeft Apple ook een pagina van software die wel en niet meer ondersteund is. Tenminste ik weet dat ze voor printers een hele pagina hebben van printers die wel, nog steeds of niet meer ondersteund worden in Snow Leopard. Als je het type Handycam post kunnen wij meezoeken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.