11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Geertbeemer

camera iphone 6 plus van slechte kwalitiet

ik heb mijn iphone 5 ingeruild voor een 6 plus. De foto’s zijn ronduit slecht vergeleken met de Samsung S6 van mijn echtgenote. Ik ben al jaren Apple-adept, mijn echtgenote werkt met Windows en Android. Ik kom nu wel belachelijk voor de dag. Wat is er in godsnaam gebeurd bij Apple? Zeg me niet dat ik mijn toestel moet inruilen, als je even Googelt, merk je onmiddellijk dat dit een serieus probleem is!

Bijdrager
    KarelWillem

Conclusie van The Verge:

As it turns out, the S6 can hang: it’s very close to the iPhone in terms of image quality and detail. The S6 shots are a little warmer, but not offensively so, and the two phones handle low-light a bit differently.

On the whole, the S6 holds its own against the iPhone, and we wouldn’t hesitate for a second to use it as our primary smartphone camera.

Niets ronduit slecht in het vergelijk in ieder geval.

Conclusie van BGR:

Apple’s iPhone 6 Plus camera is easily one of the best smartphone cameras the world has ever seen. The unit’s low megapixel count compared to rivals means absolutely nothing, as we’ve seen proven time and time again. Photos captured on the 6 Plus are simply stunning.

Vergelijk:
    http://mobilesyrup.com/2015/03/20/samsung-galaxy-s6-vs-iphone-6-plus-camera-shootout/

Het is maar met wat je wilt lezen op Internet.
    Er is echter geen enkele serieuze test die durft te beweren dat de foto’s van 6 Plus serieus slecht zijn.
    Is dat bij jou wel zo, dan is er echt wat met je toestel aan de hand.

Bijdrager
    hokkie

Voor een beetje serieus fotografie pak ik mijn spiegelreflexcamera wel, voor Facebook of andere social media geneuzel, volstaat de iPhone meer dan uitstekend. Overigens is jouw opmerking dat je belachelijk voor de dag staat ook alleszeggend, denk je ook niet?

Bijdrager
    Pietje13

Het geeft denk ik genoeg aan dat jij blijkbaar constant zit te vergelijken met je vrouw en of kennissen. Als ik je nog meer feiten vertel zal je helemaal door de grond zakken van schaamte:

– de S6 weegt maar 138 gram, de iPhone 6 plus 172 gram, veel zwaarder dus
    – de S6 heeft een 16MP camera en de iPhone een 8MP
    – de S6 heeft 3x zoveel RAM geheugen als de iPhone

Als je op zoek bent naar eerlijk advies: stel je niet aan. Als jij een nieuwe Audi A4 koopt en de buurman heeft de volgende week een nieuwe A6, voel jij je dan ook belachelijk? Laat je toch niet zo kennen.

Het zijn beide prima toestellen met allebei zijn eigen USP’s. Dat de camera van de S6 beter is wil niet zeggen dat de 6 Plus slechte foto’s maakt. Ze zijn immers beter dan de foto’s van je iPhone 5 toch? Als jij een foto maakt en whatsappt naar een vriend of op Facebook zet durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er niemand zal zijn die zal reageren: “rot op met die belachelijke foto kwaliteit”. Als jij het gevoel hebt belachelijk voor de dag te komen zou ik hem inderdaad maar inruilen..

Bijdrager
    THX-1138

Wat mij behoorlijk hielp om de fotokwaliteit weer op niveau te brengen, is gewoon de lens/glas weer ’s een keer schoonpoetsen…

Bijdrager
    makasa

Je moet je iPhone inderdaad inruilen. Schijnbaar dacht je een fototoestel te kopen en hebben ze jou een iPhone aangesmeerd. 😂😂

Bijdrager
    Kees123

Ik heb zelf de iPhone 6 Plus in bezit en moet zeggen dat ik vorig jaar meer onder de indruk was van de iPhone 5S qua vooruitgang. Het grotere scherm van de 6 Plus is zeker fijn en de batterij is belachelijk goed, maar toch had ik lang niet het idee dat ik echt waar voor m’n geld had en dat deze telefoon op ieder vlak beter was dan de iPhone 5S, onder andere ook de camera dus. Toen de reviews van de Galaxy S6 binnenkwamen en iedereen in de media ongelooflijk lyrisch over dat toestel waren, heb ik hem ook maar besteld. Ik ben behoorlijk into tech en wou wel eens ervaren hoe dat dan was.

De Galaxy S6 is over het algemeen zeker sneller dan mijn 6 Plus en het klopt dat de Galaxy S6 belachelijk veel detail vastlegt in daglicht. Toch ben ik niet onder de indruk. De Galaxy S6 doet aan heel veel after processing bij zijn foto’s en als dat goed gaat komen er hele mooie plaatjes uit. Het gaat echter ook vaak genoeg mis en dan krijg je heel onnatuurlijke foto’s. De iPhone 6 Plus houdt het onder iedere omstandigheid heel natuurlijk. Bovendien is het ook echt niet nodig dat je zo ver kan inzoomen. Bekijk ik mijn foto’s van mijn 6 Plus op mijn Apple TV, dan verbaas ik mij nog steeds over de kwaliteit. Het is echt ongekend goed als je een beetje goed met de camera om kan gaan. Beter een vaste consistente camera die negen van de tien keer een voltreffer heeft, dan eentje die een op de twee keer hele rare resultaten toont.

Ook ben ik echt niet tevreden over de stabiliteit van het besturingssyteem bij de S6. Ik dacht dat we bij iOS8 behoorlijk achteruit waren gegaan, en ingehaald waren door Android maar niets is minder waar. De ene keer opent de telefoon twitter in minder dan een seconde, en de volgende keer heeft het ineens behoorlijk wat tijd nodig om te app op te starten. Zo weet je nooit waar je aan toe bent… Nee ik als pietje precies ben door deze ervaring met de S6 alleen maar blijer geworden met mijn iPhone 6 Plus en heb de Galaxy S6 inmiddels alweer retour gestuurd. En over de batterij hoeven we het al helemaal niet te hebben. Vergeet ook niet dat de iPhone 6 Plus inmiddels al zeven maanden uit is. Het mag ook wel dat Samsung sommige dingen beter doet als je toch een aantal maanden de tijd hebt gehad om het beter te doen dat je grootste concurrent. Het balletje ligt nu weer bij Apple, die de S6 weer mag overtreffen.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien je vingers eens van de lens halen als je fotografeert. Of de verpakking van de iPhone halen…

Bijdrager
    Rik de Belg

Alles is relatief; wat is goed en wat is slecht?
    Ik vind het een hele verbetering tov vroeger dat je nu zelf de belichting van je foto’s kan instellen.
    Veel hangt natuurlijk afval de fotograaf zelf;-)

Spijtig (vind ik persoonlijk) dat je met de iPhone niet in RAW kan opnemen, misschien komt dat nog?

Bijdrager
    Chiel1990

Ik had bij mijn iPhone 4S dat mijn camerasensor verschoven was en hierdoor niet meer focuste. Bij de Apple Store hebben ze er toen een nieuwe sensor ingezet en nu gaat het al drie jaar lang gewoon goed.
    Het kan dus zin hebben om even langs een Apple Store te gaan:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.