16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

Camera info krijgen van foto’s van internet.

Ik zoek een (klein) programma om informatie te zien, zoals camera type, van foto’s gevonden op internet! Welk programma moet ik hebben?

Bijdrager
    Mr. Jones

Voorvertoning kan het, iPhoto kan het en bijna alle overige programma die iets met foto’s te maken hebben kunnen het.

Het enige probleem is dat bij heel veel plaatjes op het web de exif info niet meer ‘in het plaatje’ zit.

Bijdrager
    Ludo

daar bestaat een klein programma voor;

EXIF VIEWER

Bijdrager
    guus

als de fotograaf de exif en de IPTC eruit heeft gegooid of gemaskeerd, [wat ikzelf meestal doe]
    dan kun je het nooit zien.

Bijdrager
    Rik de Belg
    ”guus”

als de fotograaf de exif en de IPTC eruit heeft gegooid of gemaskeerd, [wat ikzelf meestal doe]
    dan kun je het nooit zien.

Guus,
    gewoon & louter informatief, maar waarom haal jij je exif en iptc gegevens er uit, of maskeer je ze?

Bijdrager
    guus

beetje flauw misschien, maar ik vind fotografie nog steeds een vak [ tenminste ik verdien er mijn brood mee]
    en ik wil mijn geheimen toch een beetje beschermen, in elk geval niet voor de hele wereld zichtbaar maken.
    hoe ik bepaalde situaties oplos en of wijze van fotograferen, je kunt het allemaal lezen in het beeld.

dus ja, hoe is het spreekwoord alweer: het geheim van de smid.
    noem het maar zo.

Bijdrager
    prullenbak

en ik denk dat guus gelijk heeft:)

Bijdrager
    Rik de Belg

Ja, nu kan ik volgen:-)

Ik vroeg me gewoon af wat kwaad het kon dat iemand kon zien met welke snelheid of diafragma, of in welke stad je foto’s genomen zijn.
    Maar nu begrijp ik je.

Bijdrager
    Ludo
    ”guus”

beetje flauw misschien, maar ik vind fotografie nog steeds een vak [ tenminste ik verdien er mijn brood mee]
    en ik wil mijn geheimen toch een beetje beschermen, in elk geval niet voor de hele wereld zichtbaar maken.
    hoe ik bepaalde situaties oplos en of wijze van fotograferen, je kunt het allemaal lezen in het beeld.

dus ja, hoe is het spreekwoord alweer: het geheim van de smid.
    noem het maar zo.

Dus je vakmanschap is gebaseerd op een paar technische foefjes, die als een ander die weet, ook zulke foto’s kan maken?
    – beetje zwak.

Bijdrager
    Thoomas

Dat doen zoveel mensen/bedrijven. Denk aan Coca Cola met z’n geheime recept, of Google met z’n geheime algoritme voor de Pagerank. Niks zwaks aan, gewoon slim.

Bijdrager
    Ludo

Ach wat ik eigenlijk bedoel is, dat er veel meer factoren zijn die een goede foto maken, dan de technische instellingen alleen…

Bijdrager
    Stripe

Dat neemt niet weg dat de technische instellingen van hoge waarde zijn voor het laten slagen van de foto.

Bijdrager
    guus
    ”Ludo”

Ach wat ik eigenlijk bedoel is, dat er veel meer factoren zijn die een goede foto maken, dan de technische instellingen alleen…

nou als dat erkent, waarom dan meteen iemand kwalificeren met : een beetje zwak?
    een beetje respect kan geen kwaad.

Bijdrager
    olbo

Ik ben trouwens geholpen; jammer dat veel plaatjes van internet die info niet meer hebben :cry:

Bijdrager
    hansenonline

firefox heeft er een plugin voor, zodat je met de rechter muis klik uit je menu kan kiezen om e exif data te zien.
    in je exif data kan je ook de copyright etc zetten, dus ik vind het wel makkelijk.

Bijdrager
    MicMac
    ”prullenbak”

en ik denk dat guus gelijk heeft:)

Ik ken genoeg fotgrafen (include myself) die de exif en contact gegevens gewoon zichbaar laten…. zo bjzonder is het toch niet?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.