14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    JeroenXC

Camera glas kapot Xs

Het glas van mijn achtercamera is kapot.
    Eerst een barst erin en nu echt kapot.

Weet iemand waar je het glas kunt kopen of kan laten repareren.
    Heb al wat reparatuers gevraagd maar die kunnen niet aan het onderdeel komen.

Bijdrager
    Hyrax

Dit valt onder het vervangen van het gehele toestel bij Apple zelf. Dus: duur.

Bijdrager
    JeroenXC

Heb al een prijs van €400,00 doorgekregen☹️

Maar zie op Youtube filmpjes dat het glas eenvoudig bij een iPhoneX wordt vervangen en ook bij een Xs Max?

Bijdrager
    JeroenXC

Bijdrager
    KarelWillem

Glaasje koop je voor 8,95 en is relatief eenvoudig zelf te vervangen.

iPhone Xs Max camera glas

Hier geven ze aan er een uur mee bezig te zijn, maar zie ik geen prijsopgaaf.

Ik weet wel dat 400 euro belachelijk is.

https://www.doctorphone.nl/reparatie-apple-iphone-iphone-xs-max

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>JeroenXC op 2 juli 2019 om 11:22</p>
    Heb al een prijs van €400,00 doorgekregen☹️

Dit valt onder “overige schade”, dus 591,10 Euro.

Moderator
    Night

Lastige keuze…. zelf doen en een tientje én de garantie* kwijt zijn, of een kleine 600 euro neertellen….. beslissingen, beslissingen….

*) Al lijkt het me onwaarschijnlijk dat een evt. reparatie onder garantie in de toekomst af zal hangen van dat camera-glaasje.

Bijdrager
    Hyrax

<p class=”cite”>Night op 2 juli 2019 om 21:21</p>
    Lastige keuze…. zelf doen en een tientje én de garantie* kwijt zijn, of een kleine 600 euro neertellen….. beslissingen, beslissingen….

*) Al lijkt het me onwaarschijnlijk dat een evt. reparatie onder garantie in de toekomst af zal hangen van dat camera-glaasje.

Je kent Apple… ze zien al gauw 3rd party modifications en wijzen dan garantie af

Bijdrager
    RW076

Bereid je gewoon voor op een flinke kostenpost. Ik moest voor het glas in mijn achtercamera al €190,- betalen.
    Was de eerste val die hij maakte in oktober. Er waren toen nog niet eens glaasje te verkrijgen voor dat ding.
    Uiteindelijk kwam er stof op de lens tijdens het wachten, en moest de gehele camera vervangen worden.

Niets geen medeleven of korting.

Bijdrager
    Moi

Bel je verzekering. Grote kans dat het vergoed wordt. Heb je meteen profijt van al die jaren premie betalen.

Bijdrager
    Hyrax

<p class=”cite”>RW076 op 3 juli 2019 om 11:45</p>
    Bereid je gewoon voor op een flinke kostenpost. Ik moest voor het glas in mijn achtercamera al €190,- betalen.
    Was de eerste val die hij maakte in oktober. Er waren toen nog niet eens glaasje te verkrijgen voor dat ding.
    Uiteindelijk kwam er stof op de lens tijdens het wachten, en moest de gehele camera vervangen worden.

Waarom zou je korting moeten krijgen?

Bijdrager
    JeroenXC

Goed nieuws!

Na een langere zoektocht een aanbieder gevonden die het glas voor de iPhone Xs op voorraad had. Zojuist zat het bij de post en aan de slag gegaan.

Voor €11,95 en een half uurtje werk weer een heel stukje glas voor de camera.

Bijdrager
    RW076

<p class=”cite”>Hyrax op 3 juli 2019 om 21:19</p>

Omdat het cameraatje wel erg vreemd ver uitsteekt en het na de 1e val was. Maargoed, je las ook medeleven. Dat was er echt ook niet. Hierdoor heb ik onnodig lang moeten wachten en ging het van glaasje naar volledige camera.

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>JeroenXC op 4 juli 2019 om 14:44</p>
    Goed nieuws!

Na een langere zoektocht een aanbieder gevonden die het glas voor de iPhone Xs op voorraad had. Zojuist zat het bij de post en aan de slag gegaan.

Voor €11,95 en een half uurtje werk weer een heel stukje glas voor de camera.

Mooi zo. Succes ermee. (Consumentenrecht)garantie is hiermee wel vervallen natuurlijk, maar dat is natuurlijk de kosten-baten afweging.

<p class=”cite”>RW076 op 4 juli 2019 om 16:41</p>

<p class=”cite”>Hyrax op 3 juli 2019 om 21:19</p>

Omdat het cameraatje wel erg vreemd ver uitsteekt en het na de 1e val was. Maargoed, je las ook medeleven. Dat was er echt ook niet. Hierdoor heb ik onnodig lang moeten wachten en ging het van glaasje naar volledige camera.

Het is een legitieme vraag: waarom zou je medeleven cq korting moeten krijgen? Een val is een val, schade is schade. Dan kan ik ook bij elk incident wel een zielig verhaal gaan verzinnen, het blijft niet iets dat onder garantie wordt afgedekt. Daar is een verzekering voor.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.