9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MrMGeeIsTheName

Camera benaderen in Finder

IK heb sinds kort een Nifty MiniDrive in mijn macbook zitten en dus is mijn SD slot bezet.
    Alleen nu viel het me op dat als ik mijn camera via een USB kabeltje aan mijn macbook hang dat ik hem dan niet in finder kan zien en benaderen. Wel ziet iPhoto mijn camera.

Maar ik wil graag mijn camera benaderen in finder om zo de losse foto’s te kunnen copieren naar mijn HD.
    Ik heb al lopen googlen en begreep dat dit normaal is voor OSx (by the way ik gebruik Mavericks).

Weten jullie een manier hoe ik mijn camera in finder kan benaderen (app, plugin voor finder, software, ….)
    Of hebben jullie ervaring met een goede SD-USB reader?
    Dan kan ik tijdens mijn vakantie een file backup maken van mijn foto’s.

Alvast dank!

Bijdrager
    wouter57

Voorkeuren aangepast bij apparaten in Finder??

Bijdrager
    MrMGeeIsTheName

Yep, was namelijk ook het eerste waar ik aan dacht.

Geblokkeerd
    Anoniem

Image Capture?

Bijdrager
    Ir.Bob

Twee opties:

De eerste: zet je camera in het menu op USB mass-storage.

De tweede: gebruik dan Image Capture (Fotolader) da’s een standaard OS X appje voor wat jij wilt.

Bijdrager
    GoeieDag

1- Zoals genoemd: het programma Fotolader gebruiken (standaard op de mac).
    2- SD card reader kopen voor een tientje.
    3- iPhoto gebruiken. Je kunt ook in iPhoto een selectie uit je camera maken en importeren. Dan kun je ze eventueel weer elders in een Findermap zetten, en de foto’s in iPhoto wissen. Maar waarom zou je ├╝berhaupt iPhoto niet gebruiken?

Sleutelbeheerder
    Night

Leuk, maar camera’s bewaren geen foto’s, die nemen alleen foto’s. Dus wat heeft het voor een zin om een camera in de Finder te kunnen zien? Veel belangrijker (en bij jou werkt alles naar behoren) is dat apps die beelden willen krijgen van de camera (zoals het genoemde image capture/fotolader), de camera ‘zien’, zodat deze beelden van de camera kunnen binnenhalen en kunnen opslaan, al dan niet in iPhoto.

Bijdrager
    MrMGeeIsTheName

Thanks allemaal
    Ben Image Capture (Fotolader) gaan gebruiken en voldoet helemaal aan mijn eisen.
    Problem solved!(y)

Bijdrager
    Ian L

Ik heb in iPhoto aangegeven dat deze niks mag doen als ik een camera aansluit. Hierdoor zie ik de camera gewoon in de finder.
    Tot nu toe is er nog geen 1 merk camera die niet in de finder komt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.