14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    eddeped

camcorder word wel/niet herkent.

Beste,
    ik heb het volgende probleem, ik heb een oude camcorder en wil de beelden gaan bewaren op n harde schijf.¬† Via firewire (ilink) en adapters naar thunderbolt verbonden met makbook air. Maar nu word de camera wel gezien in imovie maar niet in een ander programma genaamd “wondershare Filmora 9”. Da’s toch raar? Nu dacht ik dat het eventueel aan de kabel kon liggen maar een nieuwe kabel bracht niet het gewenste resultaat, integendeel, met de nieuwe kabel is de camcorder ook niet in imovie zichtbaar.

iemand enig idee wat ik moet doen om hem in dat wondershare wel zichtbaar te krijgen?

mvg

Bijdrager
    nnsa

Wat voor merk en type camera is het en hoe wordt de video in de camera opgeslagen ?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt natuurlijk simpelweg importeren in iMovie en verder bewerken in Filmora.

Wat is b.t.w. de reden dat je Wondershare Filmora 9 wilt gebruiken, en niet iMovie?

Bijdrager
    eddeped

<p class=”cite”>KarelWillem op 21 mei 2019 om 09:23</p>
    Je kunt natuurlijk simpelweg importeren in iMovie en verder bewerken in Filmora.

Wat is b.t.w. de reden dat je Wondershare Filmora 9 wilt gebruiken, en niet iMovie?

Zou kunnen maar ik vind dat nogal omslachtig,

ik kan iMovie niet gebruiken omdat ik ook een iMac heb staan en liever daarop werkt dan op de MacBook air. Echter de iMac kan iMovie niet meer ge√Įnstalleerd worden, te oud schijnbaar.

Bijdrager
    eddeped

<p class=”cite”>nnsa op 21 mei 2019 om 07:55</p>
    Wat voor merk en type camera is het en hoe wordt de video in de camera opgeslagen

Het is een Sony dcr-trv240E

het word naar mijn weten digitaal opgeslagen op zo’n cassette bandje

Bijdrager
    nnsa

Dit is inderdaad wel een heel oud systeem. Je zou kunnen overwegen om de opnames via een video-gabber (bijvoorbeeld van Elgato) in te laden.

Bijdrager
    KarelWillem

Hij HEEFT al een video-grabber. Dat is zijn MacBook Air.

Bijdrager
    Richele

Komt met dat soort oudere ilink apparaten wel vaker voor dat het ene ¬†programma hem wel herkent en de andere niet, zeker als er nog een converter tussen zit. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat je je video importeert in iMovie, die zet de bestanden toch naar de harde schijf. Daarna importeer je de bestanden in Filmora om ze te bewerken…

Bijdrager
    eddeped

<p class=”cite”>Richele op 22 mei 2019 om 01:10</p>
    Komt met dat soort oudere ilink apparaten wel vaker voor dat het ene  programma hem wel herkent en de andere niet, zeker als er nog een converter tussen zit. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat je je video importeert in iMovie, die zet de bestanden toch naar de harde schijf. Daarna importeer je de bestanden in Filmora om ze te bewerken…

<p class=”cite”>Richele op 22 mei 2019 om 01:10</p>
    Komt met dat soort oudere ilink apparaten wel vaker voor dat het ene  programma hem wel herkent en de andere niet, zeker als er nog een converter tussen zit. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat je je video importeert in iMovie, die zet de bestanden toch naar de harde schijf. Daarna importeer je de bestanden in Filmora om ze te bewerken…

Omslachtig maar ik vermoed dat h et dit word.

Al blijf ik het raar vinden dat het ene programma wel en de andere niet.

Bijdrager
    nnsa

@karelwillem: ik ken geen MacBook Air met 3 Tulpaansluitingen voor Audio L, Audio R en Video…

Tussen zijn camera en USB-poort moet iets gebeuren… (Analoog naar Digitaal).

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt geen tulp-aansluitingen op de MacBook Air nodig.

Want daarop staat een werkende versie van iMovie die de camera probleemloos herkent. .:)

Bijdrager
    McD44N

Probeer het in Filmora eens via de optie ‘Record Webcam’, en selecteer dan je ‘Video Device’. Als je Firewire gebruikt wordt video op een andere manier een computer binnen gebracht, namelijk in Realtime, als een stream (in tegenstelling tot een bestand importeren). Je moet een Firewire camera dan ook laten afspelen, vanaf het begin.

https://filmora.wondershare.com/guide-mac/import-record-videos.html

Bijdrager
    nnsa

@karelwillem: je hebt gelijk, maar in eerste instantie wilde de vraagsteller niet met iMovie werken…

Bijdrager
    KarelWillem

Hij wil wel in iMovie werken, maar die versie daarvan werkt niet meer op de iMac. .;)

Daarom de – min of meer gedwongen – keus voor Filmora.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.