9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuvok

Camcorder film niet mooi op iMac wel op TV

Hi,

Ik heb gisteren een Camcorder gekocht van JVC en loopt tegen het volgende ‘probleem’ aan.
    Wanneer ik een opname heb gemaakt en deze afspeel via de TV (LCD Televisie) dan is dit erg mooi. Wanneer ik vervolgens de opname afspeel op de computers (iMovie) dan zien bewegingen er erg lelijk uit. Het is net alsof je een aantal resoluties terug schakelt tijdens beweging in de opname. Het doet me denken aan de oude spelletjes met een resolutie van 320×200.

Mijn camera heeft 800.000 pixel.

Iemand een idee hoe dit komt?

Bijdrager
    acb

Heb je het materiaal ingeladen?

Bijdrager
    Tuvok

Ja dat heb ik. Het valt me wel op dat wanneer ik een export doe vanuit iMovie, dat het resultaat wel mooi is :|
    Zou het iets te maken kunnen hebben met iMovie. Slaat het frames over tijdens de preview en skimming?

Bijdrager
    Fester

Welke Quicktime staat er op?
    De 7. 5 slaat frames over, de nieuwste Quicktime draait gelukkig weer prima ( 7.5.5. ) in iMovie HD 06.
    8)

Bijdrager
    Tuvok
    ”Fester”

Welke Quicktime staat er op?
    De 7. 5 slaat frames over, de nieuwste Quicktime draait gelukkig weer prima ( 7.5.5. ) in iMovie HD 06.
    8)

Quicktime 7.5.5 in combinatie met iMovie

Bijdrager
    chatsmit

is een normaal verschijnsel omdat:
    – iMovie of andere capture/edit programma’s laten meestal niet volledige kwaliteit zien waardoor deze programma;s een betere performance krijgen.
    Exporteer tot een quicktime volledige kwaliteit (DV) film en afspelen in Quicktime in Hoge Kwaliteit(! ga in Quicktime naar Venster => Toon Filmkenmerken => Videospoor selecteren => Beeldinstellingen => Rechtsonderin vinkje Hoge kwaliteit.)
    Pas nu zie je het op je computer in de juiste kwaliteit.
    – Dan ziet het er vaak nogsteeds slechter uit dan op TV. Een TV heeft vaak een lagere resolutie en wat ingebouwde digitale truucjes beeld te optimaliseren. En omdat je er ook verder vanaf staat, ziet het er beter uit.
    Oude beeldbuis-tv’s geven vaak een nog mooier beeld bij DV materiaal, dat zit in die techniek.

Bijdrager
    Nietzman

Hij schakelt inderdaad de afspeelkwaliteit gewoon een paar tandjes terug. Als het goed is is het zelf zo dat screenshots die je nu van je videomateriaal in Quicktime maakt wèl weer de goede kwaliteit weergeven.

Bijdrager
    Powerrrr….

Misschien is het een idee om eens een andere camera te proberen ?
    Het kan natuurlijk ook aan de JVC camera liggen.

Misschien is een buizen camara een idee, daar wordt met gemiddelden gewerkt. over het algemeen waren die ook scherper van beeld.

Succes

.

Bijdrager
    Fester

Goed uitgelegd, Chatsmit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.