2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    vishaakje

camcorder buyers guide

De oude Sony camcorder is in de loop der jaren zo toegetakeld dat het filmen nu gehinderd wordt, dus is het tijd om een nieuwe aan te schaffen.
    We hebben zo ongelofelijk veel plezier van het ding gehad dat we besloten hebben om nu kosten noch moeite te sparen voo een schitterende camcorder die weer een aantal jaren mee kan.

Ik zit nu in amerika en het is me opgevallen dat dit precies de producten zijn waar je erg op kan besparen hier in deze consumptie maatschappij.

Hier hebben we een HD-TV (high definition, fantastisch), die natuurlijk ook widescreen is. Ik zou graag mijn eigen films ook terug willen zien in widescreen (high definition zit alleen nog in de ‘lompe’ prof. apparaten, zoals van JVC’s ding). Ookal zou ik natuurlijk graag high definition willen hebben, ben ik niet van plan om zo’n groot en lomp ding mee te zeulen.

Wat ik dus zoek:
    – Widescreen
    – Ruisonderdrukker (externe microfoon?)
    – Goede beeldkwaliteit
    – Goed uithoudingsvermogen van de batterij

Weet iemand waar ik het beste kan vergelijken tussen de nieuwste modellen? Zoals dat ook kan met digitale camera’s op dpreview. Of is iemand goed op de hoogte en weet welke er met kop en schouders bovenuit steekt.
    Zou ik misschien nog moeten wachten totdat high definition doordringd tot de consumer market?

Ik hoop dat iemand me een zet in de goede richting kan geven. Mijn eigen bevindingen zal ik ook hier neerzetten.

—————————————

Modelletjes die ‘top of de line’ zijn volgens de makers:)
    Sony DCR-HC1000
    Sony DCR-PC350
    JVC GR-DX97US
    JVC GR-D93US
    Panasonic PV-GS400

Zelf dacht ik dat de GS400 het beste was.
    Een goede site gevonden:
    camcorderinfo puntje com
    Die de GS400 ook fantastisch vindt.

Bijdrager
    June

Ik zou voor de Panasonic PV-GS400, 3 CCD chip voor een redelijke prijs en op de site camcorderinfo kreeg die een goede score dacht ik. Veder ben ik zelf aan sparen voor de canon xm2 of alias gl2 in de us. Maar die is weer iets duurder vergeleken met panasonic enz…

anders kan je hiero kijken voor wat meer reviews:
    http://reviews.cnet.com/Camcorders/2001-6500_7-0.html?tag=cnetfd.glnav

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.