6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

[Opgelost] CalNCService & CalendarAgent hebben hele hoge CPU-tijd

Op mijn iMac met de laatste versie van High Sierra hebben twee processen, CalNCService & CalendarAgent een hele hoge CPU-tijd en ik snap niet waarom. Misschien staat er een instelling verkeerd of moet ik iets uit of aan zetten of klopt mijn Agenda programma niet meer of moet ik herinstalleren of weet ik wat.

Mocht iemand enig idee hebben wat ik hier het beste aan kan doen, dan hoor ik het graag.
    Ik heb al opnieuw opgestart en ik heb zelfs een handleiding gevolgd op internet, maar daar heb ik nogal spijt van gekregen, want toen werden de problemen erger.

Edit, het plaatje komt niet bepaald over. Moet ik ‘m kleiner maken?

Edit2: Ik heb een kleiner plaatje gemaakt:

Moderator
    Night

Een herkenbare bug, die voortkomt uit de combinatie Calendar en iCloud sync.

Je moet eerst Calendar verwijderen uit je iCloud (en evt. Google etc.) (´ú┐ > Systeemvoorkeuren > Internet accounts > iCloud account: uitvinken: Calendar en Reminders (via min teken)). Dan herstarten en alles opnieuw aanzetten.

Zie je verder nog veel regels die hier betrekking op hebben in je System.log (via Console.app)?

Bijdrager
    whaha

Ik heb je instructies opgevolgd. Ik heb de instellingen weggehaald, opnieuw opgestart, weer ingevoerd en ik ga nu nog een keer opnieuw opstarten, maar je vraag snap ik niet. Ik weet wat de console is, maar ik kan daar niet mee overweg.

Bijdrager
    GoeieDag

Tjee, je kunt ook problemen maken.
    Dat jij niet snapt waarom (zoals je zelf zegt), wil niet zeggen dat het niet logisch en/of normaal systeem gedrag is.
    Heb je last van die CPU time. Nee? Geen aandacht aan besteden dan.

Moderator
    Night

Als je echt geïnteresseerd bent in je systeem (achter de schermen) is System.log juist de plek waar je moet wezen. :roll:

Bijdrager
    whaha

Aha.
    Euh. In dat geval: is er ergens een handleiding die ik kan volgen, een online cursus of een wikipedia pagina waar ik kan leren begrijpen wat de console mij wil vertellen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.